adresje voor pijp materiaal

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Jaap Gaasbeek, 16 jun 2006.

1. Jaap Gaasbeek

Jaap Gaasbeek

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Hoi allemaal,

Weet iemand een adres voor pijp materiaal om de pijpjes in de verbrandingskamer te maken ??.

Ik zoek me rot

2. Gerald Rutten

Gerald Rutten

Lid geworden:
    6 mei 2005
    De fabrieks turbines zijn allemaal van inconel buizen voorzien wat het duurzaamst is....echter inderdaad héél lastig te krijgen als je geen "insiders" kent. Ikzelf gebruik gewoon 6 mm dunwandige RVS buizen en zijn bij de meeste hobby zaken te krijgen, kost ook niet zoveel!
    Nadeel is dat deze minder lang uithoud en zo af en toe vervangen moeten worden, ze verbranden namelijk heel langzaam. Voor zelfbouw turbines vind ik dat echter geen probleem, in een avondje heb je deze gemaakt en er in zitten. Bij mij houden ze het ongeveer 100 vluchten uit...., ga ik niet de moeite doen om deze dure pijpjes te vinden.

Groet,
    Gerald

3. Rene microturbine

Rene microturbine

Lid geworden:
    13 jun 2004
    Hallo Jaap ,wij gebruiken geen inconel pijpjes maar hebben rvs 316ti gebruikt en dat is wel makkelijk te bestellen,aangezien je voor meerdere motoren nodig hebt kun je het best bestellen bij Hattemleeuw in Hattem.
    gewoon rvs verbrand en geeft op de langere duur problemen.
    ik heb het gekocht voor 90euro lengte van 6meter.
    Ti staat voor titanium.
    kun je net zo heet stoken totdat het begint te vloeien.
    maar verbrand beslist niet.
    groetjes Rene.

4. adryan

adryan Guest

Hoi Jaap,

hier kun je de inconel buis bestellen. overigens heeft wren ze ook maar is wat duurder.

grt,
    Adryan

http://www.plastikturbine.de

art. 220
    Inconell Stickmaterial 1 Meter Stange
    Rohrduchmesser 6mm, Wandstärke 0,5mm, Rohrlänge 1 Meter

59,70 EUR
    1 Stange

5. Jaap Gaasbeek

Jaap Gaasbeek

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Hoi allemaal,

Heel erg bedankt voor de nodige info, kijk hier heb ik wat aan en ben daar ook heel erg blij mee, zodat ik weer verder kan.

Groetjes Jaap

6. Gerald Rutten

Gerald Rutten

Lid geworden:
    6 mei 2005
    Het is maar waar je voor kiest als zelfbouwer. Duurzaamheid waarbij je er nooit meer naar om hoef te kijken is ook wel wat..... :wink:

Hieronder een voorbeeld hoe normale RVS sticks er na twee jaartjes intensief vliegen er uit kunnen zien.....;
    (Motor merkt er trouwens vrij weinig van, heb geen temperatuur trend stijging gemerkt als gevolg van deze sticks, gevaarlijker wordt het natuurlijk als er stuken af gaan vallen en richting turbine sectie verdwijnen :oops: )

Groet,
    Gerald

7. Jaap Gaasbeek

Jaap Gaasbeek

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Hoi Hoi,

Ik heb het advies van Gerald maar opgevolgt, gewoon rvs pijp heb ik besteld.

Rvs 316ti kan ik alleen krijgen bij MCB in de maten 6 x 0,1 en inconel is nu even niet belangrijk dat komt later wel.

Ik wil nu graag verder bouwen en heb ook besloten de rest tekopen om zo snelmogelijk een draaiende turbo te hebben.

Groeten Jaap

Deel Deze Pagina