Advies gevraagd voor aankoop nieuwe stuurservo

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door reload, 26 sep 2003.

  1. reload

    reload Guest

    Ik ben sinds enige tijd in het bezit van een Schumacher Nitro Fusion en heb het id dat mijn stuurservo niet helemaal in orde is. Het is een servo (S3003 volgens mij) die bij een simpele Futuba zender zat en naar alle waarschijnlijkheid eentje met kunstof tandwielen. Wanneer ik nu stil sta (waarschijnlijk ook als de auto rijdt maar dat kan ik niet zien ;)) en ik stuur, dan zie ik de servo soms erg 'natrillen'. Dwz ik stuur, stop met sturen en dan blijft mijn servo nerveus trillen totdat ik weer stuur.

    Mijn vragen:
    - is dit een algemeen bekend fenomeen bij goedkope servo's of istie stuk?
    - als ik een nieuwe stuurservo koop, welke zou dan in aanmerking komen voor een racemonster als mijn nitro fusion (ik ben niet van plan honderden euro's aan een servo te spenderen)?
     
  2. subaru

    subaru Guest

    nou ik zelf heb dat niet en rijdt protech maar mischien kun je even een mailtje sturen waar je hem hebt gekocht anders even een mailtje sturen naar www.verspaget.nl .die zal dat wel weten mazel.
     
  3. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    Hoeft natuurlijk niet aan de servo te liggen, kan ook aan je ontvangst liggen. De andere servo (gas) heeft hier geen last van?
     
  4. P@trick

    P@trick Guest

    Trillende servo's is meestal oxidatie (vocht)
    servo openschroefen en schoon maken wil nog wel eens helpen.

    een (goede) servo ligt ergens begin 30€ tot 50€ een high speed moet je hebben.

    als je de gas rem ook vervangt zal ik daar voor een high torque gaan zelfde prijs range.
     
  5. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.589
    Locatie:
    Veenendaal
    een goede servo die nog redelijk is te betalen is de Hitec HS625 MG. Is niet digitaal en daardoor verbruikt hij niet al te veel stroom en toch is hij sterk en snel.
    Ze kosten 60 euro, dan heb je een kogelgelagerde servo met metalen tandwielen die zeer geschikt is voor jouw auto. Een standaardservo is naar mijn mening toch wat te zwak voor een fusion. De fusion kan immers makkelijk 100+ halen... Niet dat je dan veel stuurt lijkt me, maar een snelle auto, heeft gewoon een sterkere servo nodig.
     
  6. reload

    reload Guest

    Alleen stuurservo vertoont het probleem, probleem was al aanwezig toen ik de servo voor het eerst in mijn auto plaatste, dwz toen was de servo nog nooit in zijn leven buiten geweest (tenminste daar gaak vanuit).

    Waarschijnlijk maar sparen voor een Hitec servo dan, de winkel had al aangegeven dat men voor een fusion sowieso sterke servo's moet gebruiken.
     

Deel Deze Pagina