advies graag voor een EXTRA of YAK 2,32m

Discussie in 'F3A-X' gestart door derosa, 25 jun 2009.

  1. derosa

    derosa

    Lid geworden:
    18 jul 2005
    Berichten:
    522
    Locatie:
    Tongeren-belgie
    hallo, ik zou graag willen beginnen met F3M maar welk vliegtuig zou ik nemen.graag zou ik voor de eerste een beetje beterkoop willen houden.heb zelf wat gezocht op net en vond mooie; lembeck extra 330L 2,32(maar slecht zo te horen op deze forum)prijs 450- gonav.de EXTRA 260 2,30m prijs 429-of bij W&W modellbau een YAK 54 2,30m voor 550€ .graag had ik een DL50 of DL55I motor willen kopen.ik weet niet welk vliegtuig nemen omdat ik nog niet de 3D ervaring heb.graag wat advies omtrend aub
     
  2. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    je hebt geen 3D ervaring nodig om F3M te gaan vliegen, liever niet zelfs. Hetzelfde geldt ook voor het toestel, zeker als beginner neem je een minder 3D toestel.

    Niettegenstaande de massa 50cc toestellen, raadt ik persoonlijk je aan uit te kijken naar een 2m60 toestel voor een 75cc.

    Ik kan niet voor jou je budget bepalen natuurlijk.

    een beetje zoeken, rondhoren op de wedstrijden kun je soms wel eens een koopje doen.

    ik zie je waarschijnlijk wel op de ambiorix cup over een paar weken ?

    Peter
     
  3. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

  4. derosa

    derosa

    Lid geworden:
    18 jul 2005
    Berichten:
    522
    Locatie:
    Tongeren-belgie
    ik ben clublid in tongeren, maar ik wil volgens budget werken , eerst model dan motor enz... en ik bouw ZEER graag zie op deze forum arcallys en arcallys-eindelijk-klaar
    maar welk model volgens w&w is die van hem ietjes zwaarder en steviger gebouwd
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  5. rc-addict

    rc-addict

    Lid geworden:
    17 dec 2007
    Berichten:
    122
    Locatie:
    kasterlee
    misschien een extra van familie Knol ? heeft zich toch al wel bewezen voor F3M denk ik.
     
  6. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Ik zou aanraden niet te gaan besparen op u materiaal... Op termijn gaat dat alleen maar meer geld kosten... Een knol extra is een zoals Wannes reeds zei een goed instaptoestel!
     
  7. derosa

    derosa

    Lid geworden:
    18 jul 2005
    Berichten:
    522
    Locatie:
    Tongeren-belgie
    KNOL??
     
  8. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    ik heb even terug een 3w75 TS gekocht met als idee een toestel van 250 tot 260 cm te kopen..nu gaan al die modellen naar 100cc over. waar kan ik nu nog een kit, arf of gebruikt toestel vinden voor de 75 cc? de knol extra is een optie maar zijn er nog meer?
     
  9. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    ik heb een sukhoi van KRILL, 2m60 en heb er een 110 3W op, onlangs heb ik hem met overtuiging zien vliegen met een DA 85 op, dus er hoeft niet altijd een 100 op.

    elke 2m50 ARF kist kan perfect met een 3W 75

    DEROSA, je hebt een PB betreffende knol.
     
  10. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    @Jan,

    Het is zeker niet zo dat er op al die modellen een 100cc moet komen... Veelal doen we dit omdat een boxer enkele andere voordelen met zich meebrengt. Of omdat sommige kisten net iets groter zijn als 2.6m. Een houtbouw kist van 2.6m is perfect te vliegen met een 70-85cc motor, afhankelijk van wat je wil al dan niet met tuned pipe. Met de nieuwe DA 85 en een tuned pipe is het zelf perfect mogelijk om bv de 2.8m Extreme Flight Yak 54 te vliegen.
     
  11. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    ik kreeg laatst een knol extra aangeboden inclusief de servo's(oudere futaba 9202) zonder motor voor 1000 euro. het toestel had een keer last van een kapotte vleugel gehad en een keer het landingsgestel er onderuit gevlogen.. ik had zoiets van 1000 euro voor een kist met deze historie..tsja..
    ik zoek nog dus en moet toegeven dat ik graag een gebruikt model koop om bouwtijd te voorkomen..
     
  12. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    Jan, kwam deze via Remke Germs ?

    zo ja ken ik de volledige geschiedenis ervan.
     
  13. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    nee, van Remke ken ik ook.. is reeds verkocht geloof ik.. was de eerste van Wim.
     
  14. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Die kisten moeten wel te vinden zijn voor een betere prijs...
     
  15. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    deze... [​IMG]

    @JenS: bel, mail of stuur een postduif..alles waar mijn 75 op kan en met een gezonde historie heb ik interesse in..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  16. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    ok die van Wim dus. best goed maar leeg voor 1000 euro heb je hem bijna nieuw voor

    ik kijk ook wel mee uit.
     
  17. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Ja, als je wat kunt bouwen bouw je beter een nieuwe...
    Maar op dit moment zijn er ook wel enkele goeie nieuwe ARF's van rond de 1000€ ...
     
  18. derosa

    derosa

    Lid geworden:
    18 jul 2005
    Berichten:
    522
    Locatie:
    Tongeren-belgie
    graag wat gevraagde advies rond de ARF 2.32m
     
  19. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Die Extra? Die is not done :)
    Iemand heeft er F3M mee gevlogen en was totaal niet tevreden, Paul Plevoets heeft hem test gevlogen en kwam tot hetzelfde besluit...
     
  20. derosa

    derosa

    Lid geworden:
    18 jul 2005
    Berichten:
    522
    Locatie:
    Tongeren-belgie
    bedankt, maar heeft iemand ervaring met een 2.32 van www.gonav.de of die YAK 54 van W&W modellbau
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2009

Deel Deze Pagina