Advies op gebied van FPV + copter combinatie

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door FlyPreciseVanish, 17 feb 2015.

1. FlyPreciseVanish

FlyPreciseVanish

Lid geworden:
    17 feb 2015
    Hallo mensen,

Ik ben nieuw hier en op het gebied van vliegen en ook op gebied van FPV.
    1 week geleden precies zag ik in eens mensen met quadcopters vliegen en het sprak mij gelijk aan. Daarna kwam ik filmpjes tegen waarbij mensen in FPV konden vliegen. Dit zag er zo vet uit. Ik kan niet beschrijven hoe leuk het me lijkt om dit zelf te ervaren. Daarom vraag ik om advies, voor wat ik voor quadcopter kan kopen en wat welke FPV spullen ik hierbij moet halen.

Ik heb de sticky threads van fpv gelezen, dus ik weet dat ik een antenne, transmitter, receiver, camera, output device en dus een vliegvervoer nodig heb.

Wat ik alleen nog steeds niet weet is wat ik precies het beste kan halen.
    Zijn er bepaalde merken die ik moet hebben, of dingen die niet bij elkaar passen e.d.

Mijn wensen zijn:
    - Een quadcopter. Ik heb er een op het oog, de Latrax alias, maar ik lees veel over motor problemen, dus als iemand iets beters weet, hoor ik het graag. Het liefst wil ik met de quadcopter lang kunnen doen, het mooist zou zijn als er meerdere modes zijn zoals easy, fast, expert bij de alias. Waarbij ik het handig vind dat er sowieso expert bij zit voor de manual tricks.
    - Snel vliegen
    - lange vluchten.
    - Niet meer dan 600 euro uitgeven in totaal.

Voor de rest heb ik honderden sites bekeken, maar ik vind het nog steeds erg ingewikkeld allemaal, al die lastige termen.

Verder snap ik ook niet helemaal hoe alles moet worden aangesloten bij elkaar om het werkend te krijgen.

Deze video's heb ik voorbij zien komen, waarbij iemand ook de latrax alias gebruikte:
    [media=youtube]2o6NfjfnH9M[/media]

Waarbij hier de components out of stock zijn:
    Pico FPV Combo (5.8 GHz) [PICO58COMBO] - $99.99 : Ready Made RC LLC, The Leader in All Things FPV, RC, and Beyond

Ik weet niet of ik wel een latrax alias moet gaan halen als ik fpv wil, het liefst wil ik wel snel kunnen vliegen, net als bij fpv racing. Maar daar gebruiken ze volgensmij zelfgemaakte modellen?

Kan iemand mij helpen en advies geven. Wat kan ik het beste halen?
    Ik denk dat iets van plug en play het handigst is voor mij, omdat ik nog weinig kennis heb hierbij.

Bedankt!

-FlyPreciseVanish

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. FlyPreciseVanish

FlyPreciseVanish

Lid geworden:
    17 feb 2015
  3. Reliku

Reliku

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Nee.

Om het kort te zeggen, die latrax alias is waarschijnlijk veel te klein om er fatsoenlijk mee te beginnen.

Ik raad je aan om de volgende videos eens door te nemen, dat maakt het hele verhaal waarschijnlijk een stuk duidelijker, en dan weet je ook wat je precies nodig hebt ;)

FPV PILOT TRAINING CENTER - YOUR ROAD TO FPV SUCCESS

4. FlyPreciseVanish

FlyPreciseVanish

Lid geworden:
    17 feb 2015
    Bedankt voor de informatie. Ik denk dat ik toch een quadcopter zelf moet gaan maken. Dit lijkt mij meer fun in the long run. Ik heb alle video's gezien en heb in ieder geval redelijke kennis van FPV nu. Nu moet ik nog kennis zien te krijgen op het gebied van: welke onderdelen en welke soorten quadcopters moet ik hebben om een goeie, stevige, snelle en "lenige" quadcopter te maken. Het leukst lijkt mij een die ze gebruiken bij FPV racing. Nou snap ik dat je hier veel experience voor nodig hebt om die te vliegen, maar dat ga ik snel onder de knie krijgen denk ik.

Waar kan ik het beste kijken als ik wil weten wat voor soort onderdelen ik moet hebben voor zo'n quadcopter die onder de €500 euro te maken is(100 euro van 600 gemiddeld eraf gehaald en berekend voor FPV set)? Ik heb die video van het kanaal "tested" gezien, maar die prijs is ontzettend duur. Vooral de radio controller is niet normaal duur, is dit echt nodig of kan het goedkoper?

Deel Deze Pagina