advies voor kap spuiten

Hallo ik heb 2 fast and the furious tokyo drift auto's van nikko misschien dat jullie ze wel kennen nu heb ik ze helemaal uit elkaar gehaald omdat ik andere kleuren wil heeft misschien iemand tips met wat Voor verf ik dit het beste kan doen zodat het mooi word en mooi blinkt de kap is van hard plastic alvast bedankt voor de tips

Hoi,

Ik weet dat Tamiya speciale verf in spuitbusjes heeft voor lexaan bodys.
Deze verf is flexibel, misschien is dit wat voor je.

gr,
modellmaker

De kosten van een spuitbusje verf (Tamiya PS voor lexaan) liggen tussen de 8 en 9 euro per spuitbus.
als je een fast en futious design wil maken heb je tussen de 3 en 4 kleuren minimaal nodig, dat kost je dus tussen de 32 en 36 euro.

Lexaanverf droogt ook niet mooi glanzend op. Deze wordt normaal aan de binnenkant van een doorzichtige lexaankap gespoten en de kap zorgt dan voor de glans. Lexaanverf hecht heel goed aan lexaan, maar niet zo goed aan hard plastic, en zal dus snel afbladeren als je met de auto iets raakt.

Tamiya heeft ook een TS verf voor modelbouw. Deze wordt vooral gebruikt om de plak modellen van vliegtuigen en tanks die je in dozen koopt t verven. Nadat je die hebt geverfd moet ook daar een vernis laag op worden aangebracht voor de glans.

Wat jij wil kan wel, maar ik vraag me af of je niet goedkoper uit bent met een fast and furious kapje dat speciaal voor jou nikko model gemaakt is? Ik weet niet of die te koop zijn, maar als ze te koop zijn zullen die langer mee gaan dan een eigen werk.

Ja ik wil niet perse de kleuren van fast and the furious gebruiken ik zat er aan te denken om de ford mustang die nu groen met wit is fel oranje met wit te maken over de nissan silvia s15 ben ik nog niet uit welke kleuren ik wil

dag gaat de mustang heel zwart gespoten worden met oranje lijnen , ik hoop dat je er een foto van plaats hier .
sukses met het spuit werk en af plekken .

groetjes fijne zondag Patrick

Back