Afdichting

Discussie in 'Duikboten' gestart door Harrie68, 26 jun 2005.

1. Harrie68

Harrie68 Guest

Hallo,

Mijn vraag aan jullie is ;

wat is het beste afdichting material tussen plexiglas en water dichte kamers en is het mogelijk om een water dichte schakelaar te kopen of bouwen.

vast bedankt voor jullie moeite.

2. KOEZE

KOEZE Guest

Mijn ervaring is dat je met een schuimrubber met een gesloten celstructuur een goede afdichting kunt krijgen. Er zijn mensen die erbij zweren om hun eigen siliconenpakking te maken. Weer anderen gebruiken o-ringen. Er is niet een beste. Houdt rekening met de bouwhoogte van je afdichting en het effect daarvan op je waterverplaatsing.

Je kunt rubber hoesjes kopen voor schakelaars, je kunt ze ook zelf maken van het plastic knijp "ballonnetje" van een pipet (bijvoorbeeld neusdruppels).

Een andere mogelijk is zoals Norbert Brüggen beschreven heeft in zijn boek met twee reed contacten die elk een kant van een bistabiel relais bekrachtigen. Je kunt dan met een magneet door de romp heen de spanning in en uitschakelen.

EJK

3. Harrie68

Harrie68 Guest

Hallo,

bedankt voor je reactie.

maar een vraag over de magneet schakelaar kan je die voor elke romp gebruiken.

gr Harrie

4. KOEZE

KOEZE Guest

Als het maar geen metalen romp is. Je kunt de reed contactjes uiteraard ook onder de deksels (Polycarbonaat of Plexyglas) monteren.

Ik weet niet wat je constructie is maar ik raad je aan om Polycarbonaat (Lexan) te gebruiken voor de luiken daar plexyglas erg bros is en de neiging heeft te scheuren bij of na het aanhalen van de bevestigingsbouten.

EJK

Deel Deze Pagina