afstelling carson

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door tim, 30 sep 2003.

  1. tim

    tim

    Lid geworden:
    20 jul 2003
    Berichten:
    213
    Locatie:
    breskens
    ze zeggen een goedde basis afstelling is 2.5 van je hoofdsproeier open

    als ik dit doe start hij dus echt niet ben meestal wel 20 x aan het trekken voordat hij eens beetje wil gaan lopen.
    meestal bij 3.5 slagen open wil hij wat doen geef ik dan gas valt hij uit
    meestal dan nog een slag of 2 open en dan rijd hij wel normaal.
    maar valt af en toe weer uit

    ik ben meetsal tankje of 2 bezig tot hij een beetje wil rijden.
    maar warm of koud hij start echt heel slecht.
    hoe kan dat komen
    ik ken ook gasten die starten hem van de eerste keer gewoon ookal staat hij al 3 dagen stil bij basis afstelling brandstof naar cabarateur toe trekken en lopen maar bij mij dus niet
    waar kan dit aan liggen?

    groetjes tim .
     
  2. marvin

    marvin Guest

    die basis afstelling moet je niet teveel op letten, gewoon kijken hoe hij het lekkerst start en rijd :wink:
     
  3. tim

    tim

    Lid geworden:
    20 jul 2003
    Berichten:
    213
    Locatie:
    breskens
    jah starten ja daar ben je soms eerst een half uur mee bezig tot dat hij eens wil lopen :(
     
  4. Yves

    Yves

    Lid geworden:
    27 nov 2002
    Berichten:
    368
    Locatie:
    Zwijndrecht (België)
    Tim

    Controleer de volgende dingen eens, een normaal functionerend nitro start na 1 of 2 trekjes aan het startkoord ... als het niet lukt dan is er iets fout en moet je dat eerst zien op te lossen ... een half uur om je moter op te starten = niet normaal.

    1. Vervang of ledig je volledige tank en slangetjes het kan zijn dat er olie achtig residu in achter gebleven is ... eens doorspoelen met methanol.
    je slangetjes vertonen toch geen gaatjes of andere beschadigingen ?

    2. Controleer de binnenkant van je uitlaat ? en je druknippel met bijhorend slangetje ... als er vuil in zit uitkuisen.

    3. Kuis je benzine filters uit (indien aanwezig)

    4. Vervang/kuis je luchtfilter ... is het een nat of droog type ?

    4. vervang je gloeiplug

    5. controleer je startbatterij, draadjes, connector, gloeit je plug helrood tussen je vingers als je de batterij aansluit ?

    6. zorg ervoor dat je benzinebak vol zit als je wil starten, het slangetje van je druknippel naar de benzine tank bouwt druk op in het tankje, hoe voller het tankje hoe sneller de druk zich opbouwt

    7. tijdens het starten hou je vinger op de uitlaat dit verhoogt de druk in het tank je en blaast de benzine in je carb ...doe dit maar even, als je motor overslaat direct vinger eraf anders start ie niet


    met een rijke instelling effe rustig laten draaien en dan verder afstellen tot ie goed draait ...

    ik heb zelf ook véél geknoeid met nitro motors en was vroeger ook van de overtuiging dat een half uur starten normaal was ... maar dat is het dus niet ! je moter moet starten en blijven draaien met een rijke instelling, als dit niet lukt dan is er iets fout en moet je dit eerst oplossen alvorens verder te gaan

    lukt het al ?

    groete

    Y
     
  5. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.905
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    als je idle sproeier bijna dicht staat krijgt ie onderin geen brandstof.
    draai die eens een halve slag verder open en probeer dan nog es

    een goede motor loopt in een rukje of 5 altijd.
     
  6. tim

    tim

    Lid geworden:
    20 jul 2003
    Berichten:
    213
    Locatie:
    breskens
    oke bedankt in iedergeval.
    ik denk dat ik toch een nieuw motortje ga kopen en dan alles eens goed gaan doen zoals jullie zeggen
    ik denk dat dit motortje ook al beetje verneukt is met inrijden
    dus daar kan het maby ook wel aan ligggen daar ga ik aan gaan werken

    dus


    groeten tim
     

Deel Deze Pagina