A
arvangog
Guest
Hoewel ik niet aan modelbouw doe leek dit forum me toch wel de beste plek om een vraag over het volgende te stellen.
Ik wil een aantal van mijn flightcases (professionele koffers voor muziekinstrumenten e.d.) voorzien van een logo. In het verleden heb ik dit wel gedaan met spuitbussen van Motip en hoewel het er goed uitziet is het niet bijzonder slijt en vooral krasvast.
Deze keur wil ik daarom experimenteren met zowel Krylon Fusion alsook een 2K lak van KlassKote. Mijn vraag betreft de verwerking van KlassKote. Hiervoor wil ik een goedkope airbrushset gebruiken, maar nu heeft de leverancier geadviseerd om de lak niet teveel te verdunnen om 'bleed' tussen het oppervlak en het sjabloon (een per computer uitgesneden stickersjabloon) te voorkomen.
Vanwege de wat minder verdunde verf zou een minder dunne ('dus' goedkopere?) sproeikop wellicht ook beter werken dan een duurdere?
Uiteraard heb ik de topics mbt goedkope airbrush-sets al voorbij zien komen maar nog niet in combinatie met het gebruik van 2k lak en bovenstaande aspecten. Dus om de vraag nog maar eens in deze context te stellen:
Nogmaals, ik voorzie niet dat ik er ooit iets anders mee ga doen dan logo's op flightcases spuiten en dan nog zal ik dit maar zeer incidenteel doen (zeg één keer per jaar) Meer dan dit wil ik er dus eigenlijk echt niet aan uitgeven maar ik wil me ook niet groen en geel ergeren aan iets dat helemaal niet werkt. Het logo is in één kleur, heeft een diameter van 15 centimeter en bestaat uit gekromde lijnen varieren in diameter van 1 to 6 mm dikte.
Het nadeel van de duurdere set hierboven zou dus, voor mijn toepassing, kunnen zijn de fijnere sproeikop (0.3mm)? Maar aan de andere kant wordt dit misschien wel gecompenseerd door de hogere (?) druk van de compressor?
Ik ben van plan morgen even naar Quartel te gaan (zit hier redelijk vlakbij) maar enig onafhankelijk advies is welkom.
Ik wil een aantal van mijn flightcases (professionele koffers voor muziekinstrumenten e.d.) voorzien van een logo. In het verleden heb ik dit wel gedaan met spuitbussen van Motip en hoewel het er goed uitziet is het niet bijzonder slijt en vooral krasvast.
Deze keur wil ik daarom experimenteren met zowel Krylon Fusion alsook een 2K lak van KlassKote. Mijn vraag betreft de verwerking van KlassKote. Hiervoor wil ik een goedkope airbrushset gebruiken, maar nu heeft de leverancier geadviseerd om de lak niet teveel te verdunnen om 'bleed' tussen het oppervlak en het sjabloon (een per computer uitgesneden stickersjabloon) te voorkomen.
Vanwege de wat minder verdunde verf zou een minder dunne ('dus' goedkopere?) sproeikop wellicht ook beter werken dan een duurdere?
Uiteraard heb ik de topics mbt goedkope airbrush-sets al voorbij zien komen maar nog niet in combinatie met het gebruik van 2k lak en bovenstaande aspecten. Dus om de vraag nog maar eens in deze context te stellen:
- Is een goedkope airbrush set zoals deze REVELL Airbrush-Set Starter Class (Bestnr.: 220102) met lucht uit een busje geschikt voor deze ene specifieke toepassing?
- Of is evt een bugdet oplossing zoals de Conrad professionele airbrushset (Bestnr.: 206582) met compressor toch beter (ivm de dikkere verf)
Nogmaals, ik voorzie niet dat ik er ooit iets anders mee ga doen dan logo's op flightcases spuiten en dan nog zal ik dit maar zeer incidenteel doen (zeg één keer per jaar) Meer dan dit wil ik er dus eigenlijk echt niet aan uitgeven maar ik wil me ook niet groen en geel ergeren aan iets dat helemaal niet werkt. Het logo is in één kleur, heeft een diameter van 15 centimeter en bestaat uit gekromde lijnen varieren in diameter van 1 to 6 mm dikte.
Het nadeel van de duurdere set hierboven zou dus, voor mijn toepassing, kunnen zijn de fijnere sproeikop (0.3mm)? Maar aan de andere kant wordt dit misschien wel gecompenseerd door de hogere (?) druk van de compressor?
Ik ben van plan morgen even naar Quartel te gaan (zit hier redelijk vlakbij) maar enig onafhankelijk advies is welkom.