airbrushen leopard 2a6

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door tankie, 13 jan 2005.

1. tankie

tankie Guest

met welke airbrush kan ik het beste camo spuiten???
    heb nu een badger 150

2. Arie de Koning

Arie de Koning

Lid geworden:
    3 okt 2004
    Ik heb hem ook helemaal met m'n airbrush gedaan. Geloof ook met Badger 150.
    Kun je bij jou de verf regelen met een naald (in of uitschroeven dus??)
    Het grote werk (groen en aan het eind blanke lak) met de compressor (van de praxis) aan de Badger. De rest van de camo kleuren uit de vrije hand (met in de linkerhand het kleurenschema) en met aan gas bus voor airbrushen voor meer precisie. Kost wel zeker 3 gasbussen.

Groeten
    Arie

3. Vassago

Vassago

Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Waarom een gasbus voor meer precisie als ik vragen mag?

4. Arie de Koning

Arie de Koning

Lid geworden:
    3 okt 2004
    Vergeleken met een gewone compressor van de Praxis is bij het kleinere spuitwerk de druk beter regelbaar. Geldt in ieder geval voor mijn compressor. Gaat vrij grof die instelling.
    Wel moet je wat kunstgrepen uithalen om de druk bij bussen constant te te houden omdat ze sterk afkoelen bij het spuiten.bevriezen zelfs. Ik zet ze dan tijdens het spuiten in water van ongeveer kamertempreatuur en wissel ze regelmatig om. Nog beter zou een compressortje speciaal voor het spuiten zijn, maar ja, het geld was al op.

5. Goh das ook toevallig, ik rijd in een gasbus....VW T3 op LPG :lol:

Ik had mijn compressor een poos geleden verkocht omdat ik hem toch haast nooit gebruikte.....ja en toen moest ik de Leopard natuurlijk spuiten....dus die compressor maar ff geleend, da's het voordeel als je hem aan een bekende verkoopt :wink:
    Drukregelaar heel fijn af te stemmen maar ik spuit echter toch nooit hoger dan 1 ATM met de luchtkwast, alleen voor de blanke lak heb ik mijn grotere spuitpistool gebrukt en de druk naar 3 ATM, kon ik lekker van een afstand nevelen met die lak.
    En ook niet geheel onbelangrijk als je in de schuur staat te spuiten met de deur wijd open en het is niet al te warm buiten....een goede vochtafscheider op de compressor.
    En ik heb een Iwata HPC airbrush by the way.

6. tankie

tankie Guest

kijk...das een goeie...kom wel bij jou spuiten hahaha :lol: :lol: :lol:

7. Je hebt de Leo nog niet eens dus het spuiten duurt nog wel even denk ik maar ik zou met spuiten sowieso wel ff wachten tot het een stukje warmer is buiten.....ooooffffffff je moet hem binnenshuis spuiten......maar dan wel goed op je tank spuiten en niet de hele kamer in Nato kleuren :p
    In een verwarmde schuur kan ook natuurlijk......

Als je met niet meer dan 1ATM spuit valt het allemaal wel mee binnenshuis maar afzuiging zou evengoed wel raadzaam zijn i.v.m. inademen van de fumees de stinkie stankie en toch wat eventuele nevel hier of daar heen.

8. tankie

tankie Guest

ja..kan ik ondertussen tot het beter weer is een cursus airbrushen volgen....hahaha :lol:

Deel Deze Pagina