Hoi allemaal, Ik ben weer met een nieuw project begonnen. Ik ga een A321 ombouwen naar een A318! Hiervoor gebruik ik de Lufthansa A321 uit de Blokker. Ik heb zorgvuldig afgemeten welke stukken eruit moesten en toen.. de zaag erin 8O Best raar om zomaar de zaag in een onderdeel te zetten, maar het is allemaal goed gegaan. Ik moest dit doen omdat er naar mijn weten geen 1:144 kit is van de A318. Omdat ik toch graag mijn A320-serie compleet wil hebben besloot ik om het zo te doen. Ik heb al een A319 en A321. Hierna nog een 320 en dan is het compleet.. Voor degenen die niet weten wat de A320-serie is: Airbus besloot jaren '80 om zich ook te richten op de kleinere luchtvaart en liet in 1987 de eerste Airbus A320 vliegen. Hij was uitgerust met nieuwe systemen als een nieuwe cockpit en fly-by-wire wat inhoudt dat de besturingsvlakken elektronisch worden aangedreven in plaats van mechanisch. Later volgden de verlengde A321 en verkorte A319. Nog later volgde de nóg kortere A318, die tot nu toe helaas nog geen verkoopsucces is.. Ik moest ook de verticale tailfin ophogen, omdat de A318 een verhoogde staart heeft. Dit omdat het toestel door de sterk verkorte romp wat minder goed bestuurbaar bleek. Als het goed is wordt het F-GUGK van Air France. Decals maak en sprokkel ik zelf bij elkaar.
Flying Dutchman, 8O Zagen??? Zo zo, dat moet je maar ff kunnen, wat je al zei: "Zomaar de zaag in een onderdeel zetten" Het ziet er tot nu toe wel ged uit, ik ben benieuwt naar het resultaat :wink:
Ja klopt, het is wel wat drastisch inderdaad :lol: Maar als je het rustig doet, en niet te snel wilt kan het best. Gewoon rustig zagen en de zaag zijn werk laten doen. Hiermee bedoel ik niet als een gek gaan zitten rammen alsof je een staaf ijzer doormidden wilt krijgen. Want dan beschadig je de romp.
Oeps, ik zie net dat ik héél erg achterloop met deze topic, maar de A318 is al een paar maanden af. Foto's van de rest van de bouw en het resultaat zijn hier te vinden: http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/thumbnails.php?album=1647