ALDI: compressor 99E, slang 35E

ron van sommeren

Forum veteraan
Compressor inclusief 5-delige persluchtset: pneumatisch sproeipistool, luchtslang, blaaspistool, pneumatische oliespuit, bandenopblazer

En ook nog een tacker en pneumatische slagmoersleutel in de aanbieding. Vanaf 18 oktober.

ALDI - actueel

BILD01.JPG

Wederom een goede tip, Ron!

Zou deze ook geschikt (te maken) zijn voor airbrush doeleinden?:newbie: Je moet dan i.i.g. een vochtvrije luchtstroom hebben, heb ik weleens gelezen...

Heb deze al jaren .

Kan je alleen mee airbrushen als je geen buren hebt . (of ze kwijt wil . :D )

Maakt te veel herrie voor airbrush .

Daar voor heb ik een koelkast kompressor in gebruik .

Mvg Johan

Je kan een losse luchtontvochtiger kopen die je op een uitgang van de compressor aansluit. Feitelijk hoor je die te gebruiken bij persluchtgereedschap en zandstralen. Stralen wil niet eens zonder luchtontvochtiger.

Je kan er ook mee airbrushen, maar ik denk dat je dan een extra reduceerventiel nodig hebt. Meestal gan deze compressoren tot een minimale druk van 2 bar. Airbrushen moet op 1/2 bar geloof ik. (lang geleden dat ik dat heb gedaan, mee gestopt omdat ik het met de kwast veel beter kon)

Met 10 liter X 10 bar kan je nogal een tijdje airbrushen voor de kompressor weer aanslaat.

Heb deze al jaren .

Kan je alleen mee airbrushen als je geen buren hebt . (of ze kwijt wil . :D )

Maakt te veel herrie voor airbrush .

Daar voor heb ik een koelkast kompressor in gebruik .

Mvg Johan
Johan, veltel is verder over die koelkast motor en plaats daar is wat foto's bij
Het lijkt me wel handig en met minimaal geluid aan decibells !!

Brandaris

En daar is ook al een foto geplaatst .

Kan anders vanavond nog wel iets beschrijven .:D

Mvg Johan

Ps nu ben ik nog niet helemaal wakker ervoor . :D

Ik heb deze gekocht voor 92 Euro (116 Euro inclusief verzendkosten). Het is een Chinese AS 189 airbrush compressor. Door de 3 liter tank hoeft de motor niet de hele tijd te lopen, en is de luchtdruk waarschijnlijk constanter. Hij maakt ongeveer het lawaai van een naaimachine/vaatwasser, niet helemaal fluisterstil maar goed binnen mee te werken. Regelmatig goedkoop te vinden op E-bay winkels.

compressor.jpg

Back