Ik heb mijn T-rex opgebouwd met een Align 430L motor icm. een Align 25A regelaar. Bij de eerste testen van de heli liep alles goed. De bekende pieptoontjes bij het aansluiten van de lipo en vervolgens de motor testen. Tot 75% gas alles ok. Bij 100% gas begint de motor te haperen en houdt er dan helemaal mee op. Throttlestick terug, opnieuw gas, geen probleem tot er volle toeren gemaakt worden. Wederom haperen en vervolgens de brui eraan geven..... Dan ruik ik ineens brandlucht en zie dat mijn batterijdraden enorm heet worden. Stekker er direct uitgerokken, de boel laten afkoelen en opnieuw (voorzichtig) geprobeerd. Nu met een paar bananenstekkers een een hoog amp draad naar de batterij (11.1 1800mAh lipo). Eerst gaat alles goed en vervolgens weer precies hetzelfde. Nu is het zo dat zodra de batterij aangesloten wordt de regelaar zijn toontjes geeft maar de batterijdraden direct warm worden. Ik denk dat de regelaar toast is......
Je trekt teveel amperes voor je setup. Om je lipo aan te sluiten gebruik je 3 mm goud connectors of Deans connectors, deze kunnen met gemak een hoog amperage aan. Vertel ook eens wat meer over je lipo, waarschijnlijk is de C waarde ook niet hoog genoeg waardoor de boel warm wordt. Heb je ook al eens gemeten hoeveel ampere de hele setup trekt?
ik denk inderdaad dat je motor te veel ampere trekt. iedereen gebruikt in combinatie met de 430l / 430lf een 35 ampere regelaar inplaats van 25 amp.!
Dus ik zou een 35A ESC moeten hebben? Ik heb deze kit zo compleet gekocht en volgens de handleiding zou de BL430L (3550KV) moeten werken met deze regelaar. Het is ook niet zo dat de zaak enkel heet wordt bij volle toeren. Zodra ik de lipo aansluit worden de draden meteen ontzetten warm. Dus zonder dat er nog maar enige stroom gevraagd wordt....... 8O ? De lipo: 11.1V Li-polymer Battery 1800mAh (10C) Size(mm): 68 x 33 x 25 Weight: 126g NEW Design - 10C Continuous Output. Designed for 3000kv+ brushless motor. e.g Align T-Rex 450XL, ARK X-400 Note: 11.1V Li-po battery needs to be charged by 11.1V Lithium battery charger
Die 25 ampere regelaar zou prima moeten voldoen en is niet te licht. Ik vlieg zelf ook met een 25 zonder problemen. Ik zou ermee teruggaan !
35 Ampere is altijd beter voor deze motor, als lukt een 25 Ampere ook wel, maar word warmer. Maar het is niet normaal dat die onmiddellijk warm word als je nog maar enkel de lipo aansluit, ergens een defect in de setup denk ik. Gewoon ff terug gaan en vragen wat er aan de hand is, valt normaal wel onder garantie hoor.
Dit gaat iig niet helemaal goed. In combinatie met die motor is een akku die 25 amps continu kan leveren zeker geen overbodige luxe. Dat je draden warm worden zonder dat de motor gaat draaien is ook zeker niet goed! Draait de motor uberhaupt wel? Misschien regelaar verkeerd om aangesloten geweest? Gr.A.
De Align regelaars hebben wel meer dat ze spontaan gaan roken. Heb dit ook zelf mogen meemaken. Bij het zoeken op runryder kom je nog veeeel meer lotgenoten tegen. Als hij in de garantie valt dan gewoon terug sturen. En ja je lipo is te licht.
De regelaar is inderdaad gebakken............ Ik heb hem er even af gehaald en ik ben er niet uit of de veel te kleine bec stekker van de lipo hem heeft kortgesloten of dat de regelaar zelf de oorzaak was. In ieder geval heb ik de leverancier benaderd met de mededeling dat e regelaar niet deugd. Gelukkig had ik de heli niet in de lucht hangen anders was er meer schade geweest. Ik ga overal Deans connectors op zetten als de nieuwe regelaar gemonteerd is. Nog suggesties voor betaalbare lipo's voor deze setup?
www.b-p-p.com Thunder Power 2100 Pro-lite 15C (24C burst) 144 gram incl. connectors... De beste... Anders zijn polyquest 1800mah accu's ook erg mooi en goed, www.4rc.nl Cheers, Rich 8)
Hey Rich, Tnx voor die link,die had ik nog niet........ Ik heb er net 2 ThunderPower 2100 mAh's besteld.
Daar zul je normaal gesproken geen spijt van krijgen...de fijnste lipo die er is voor de 450'ers (zo mooi in balans en licht en klein en...) mvg, Z