De eerste vliegende prototypes van de complete Align flybarless 600 zijn een feit Mini Vbar for 700? - HeliFreak Ben heel benieuwd wat deze gaan kosten en hoe de V-Bar unit is. Zelfs al is de Align V-Bar niet goed dan hebben we iig out of the box flybarless kits
Ben ook benieuwd. Ook hoe deze zullen werken op andere heli's aangezien je niet bijzonder veel kunt instellen. Is er al een prijsindicatie bekend? Stekker van de sensor ziet er wel lekker robuust uit.
Van wat ik ervan heb opgepikt is de basis voor de V-Bar Unit van Duitse makelij, combineer dit met de goedkope productie capaciteit van Align en het zou nog best wel wat kunnen worden, hun laatste Gyro (GP750) was ook zeker niet slecht te noemen.
Ja die GP750 is een prima gyro. Ik had toch liever een USB interface gezien. Ook ivm updates. Maar als het goed werkt en de prijs goed onder die van Mikado zit is het zeker een mooi alternatief.
Interessant, ben benieuwd naar de bevindingen van mensen. Snap alleen niet waarom het nu een nitro heli moet zijn om dit te testen... veranderend CoG, trillingen??? Tim
Maakt niet veel uit he, op elektro en nitro moet het werken. Hebben beide zo hun specifieke problemen.
Denk dat het meer problemen oplevert voor bewegingsgevoelige elektronica, voorzien van filters, op een Nitro heli. Werkt het goed op een Nitro heli, dan gaat het zeker werken op een elektro heli.
Jammer dat ze blijkbaar de Rx-technologie van Mikado niet adopteren (enkel sattelieten nodig). Vooral omwille van de plaatsbesparing, niet zo voor de prijs. Als je met Spektrum vliegt en je hebt een heli groter dan een 450 zou je 2 sattelieten moeten plaatsen, die kosten ook samen toch zo'n 55 €...maar je spaart wel wat ruimte op je heli.
, das een goeie jah. Hij is ook nog niet uit, en ik vraag me af of Align er zin in heeft om voor een specifieke fabrikant poortjes aan te gaan leggen. Als ze er poortjes in zetten dan komen er ook Align receivers aan te hangen vermoed ik zo
Ik wacht nog steeds op 1 align product met, ESC/'Vbar'/RX/Logger/BEC in 1 kastje wat uiteraad alleen werkt met de align TX. Als ze in die ESC een goede gov stoppen met leuke vbar en de rest werkt allemaal, why not Ow ja, wel voor een Align prijs dan En voor 50 euro meer kun je toch nog je eigen zender gebruiken Dat is dan weer een upgrade (kitje zonder TX +50 euro )
ESC zullen ze er wel niet zo snel bij in stoppen ivm storingen e.d. Ingebouwde regelaar (BEC) voor je servo's zou wel mooi zijn, dan kan je je E heli vliegen met een dedicated ESC en dan gebruik je een aparte Lipo voor je electronica gebruik makende van de BEC in de "Unit"
Align FL760 Flybarless bij rcheligears verwachten ze hem 8 jan op vooraad. prijzen zijn ook bekend trex 700 435 dollar trex 600 377 trex 500 347 dollar alle set worden geleverd met flybarless kop
Hey die afstel pen bovenop is wel een leuk idee moet ik zeggen! Kan ik met de Vstabi ook goed gebruiken En het kopje lijkt ook wat lager, interessant.
ik ga hem bestellen voor de 500 om eens te testen of het wat is. voor dat geld is het nog eens het proberen waard. en gaat het niet goed is het goedkoper om mijn 500 weer op te bouwen dan mijn 700.
Dit is sowieso goed nieuws voor de prijzen van flybarless systemen. Een beetje concurrentie kan geen kwaad. Helaas is het voor de huidige flybarlessers natuurlijk wel minder aangezien de 2e hands prijs wel zal dalen Ik ben benieuwd hoe hij zich meet met de bekende systemen en dan niet alleen prestaties maar ook gebruikersgemak ed.
Ja dat zijn geen slechte prijzen. Helemaal zonder btw uit de US Ik vind het afstel gevalletje maar lelijk. Voor die ene keer dat je het afstelt.. Ik zou het eraf slopen Bevelbox is handig en nauwkeuriger. Ben benieuwd naar de eerste 'echte' vergelijking met vbar.
als ze dit nu ook al eens meteen voor de 450 hadden gemaakt... ik wil mijn pro ook FBL maken en ik dacht dat met een align kit te doen zodat ik die align kit kon vergelijken met mijn V-stabi. die align FBL kit is naar het schijnt zéér eenvoudig in te stellen a-la moderne gyro maar heeft veel minder gadgets om af te stellen, in welke wijze dat positief/negatief moet worden bekeken weten we pas als er wat ervaringen zijn opgedaan...
Update: Er zijn ombouw kits in aantocht voor de 250 tm de 700 Align 3G - Hot off the press... - HeliFreak 2010 wordt een FBL vliegjaar!! Ik ga iig mijn 700 "ALIGN style" ombouwen.
Align flybarless De kit voor mijn TREX 600 vertrekt zodra hij aankomt bij mijn heliboer uit TAIWAN... ;-) Ik twijfel nog over de servo's voor mijn tuimelschijf... BLS253 is een dure jongen... S9452 is goedkoper, maar deze is officieel niet bedoeld voor heli andere suggesties? Op de staart heb ik een S9254, maar moet deze ook ge-update?