Alternatief voor EZOsd?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door BuurmansGek, 10 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuurmansGek

BuurmansGek Guest

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. Bernie

Bernie

Lid geworden:
    30 jan 2006
    Wat is de rede dat je de EZosd niet wil?

Ik heb de Remzibi osd.
    Maar er zijn er nog veel meer.

3. Bernie

Bernie

Lid geworden:
    30 jan 2006
  4. BuurmansGek

BuurmansGek Guest

Remzibi OSD.. heb je daar een link van? Hoe bevalt die?

Wat ik wil is indicatie van accuverbruik, richtingsindicatie waar de piloot staat, hoogtemeting met meer dan 3 cijfers (minimaal 4), kompas en als het kan mogelijkheid tot gps aansluiting.

5. BuurmansGek

BuurmansGek Guest

6. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Rommel? Verklaar je nader!

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality

7. BuurmansGek

BuurmansGek Guest

Is niet nodig, ik zoek een alternatief en die spreadheat is daarbij precies wat ik zocht.

Gebruikerservaringen zijn ook welkom!

8. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Oh jawel, als je hier zomaar binnen komt vallen met een dergelijke opmerking ben je tenminste tekst en uitleg verschuldigd, anders had je je reactie anders moeten verwoorden. Of is dit Henri Zikken die onder een alias alsnog z'n gram probeert te halen wellicht?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

9. BuurmansGek

BuurmansGek Guest

Is niet nodig, ik zoek naar alternatieven.

Die spreadsheat is erg nuttig!

Gebruikerservaringen en tips zijn ook welkom.

10. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Voor de volledigheid, ik heb je eerste reactie gerapporteerd aan de moderators. Zo gaan we hier namelijk niet met elkaar om, ergens een mening over hebben is prima, maar die mening op deze manier brengen en dan weigeren te onderbouwen is gewoon niet kies.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

11. BuurmansGek

BuurmansGek Guest

Ik zie het probleem niet, het is mijn ervaring. Ik ga er verder niet op in omdat ik alternatieven zoek.

12. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    @Sander

Wellicht is Rommel, bedoeld als materiaal? ...
    Zie ook post #7.

Daarnaast , voel je niet zo aangesproken!... Niet iedereen houd van een mercedes of porsche, en niet iedereen houd van ezosd...

13. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    EZOsd rommel? daarom gebruiken zoveel mensen hem naar volle tevredenheid....

beetje netter (of uitleggen waarom het rommel zou zijn) is wel op zijn plaats

ontwijkende reacties hebben we al genoeg gezien

Ikzelf gebruik overigens de remzibi, zit een gps sensor bij. Stroomverbruik (mah) kan hij ook meten, maar dan moet je er nog een current sensor bij hebben.

14. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Geen ervaring met EZ OSD dus kan daar weinig over zeggen.
    Heb zelf Remzibi ivm kosten besparing maar hij kan geen antenna tracker aansturen.
    Al was er dacht ik iemand bezig om met een module het via het audiokanaal te sturen.

Tijd klokje goed zetten is me voor alsnog niet gelukt.
    Verder is het instellen op de PC goed te doen, beetje schuiven met de gegevens en aanvinken wat je aan of uit wilt hebben en klaar.

Af en toe wijkt de hoogte iets af maar bij het landen blijkt dit dan weer niet het geval, kan dus gezichts bedrog zijn. In ieder geval wel wachten met HOME instellen tot je satellieten hebt gevonden. Vergeet dat nog wel eens en dan krijg je tijdens het vliegen ineens rare getallen.

Of deze goed of slecht is ga ik niet bepalen, hij doet wat ik nodig heb en dat is genoeg.
    Stroom meting moet je een losse module bijkopen.

15. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Nee, het staat er letterlijk, van iemand met 0 reacties op z'n naam, gaan bij jou als moderator dan geen bellen rinkelen?

Als ik de forumregels erop nalees staat daar lettelijk dat het op dergelijke wijze etaleren van een mening niet getolereerd wordt (algemene fatsoensnormen, c.q. belediging). Kan je mij uitleggen waarom hier een uitzondering wordt gemaakt?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

16. BuurmansGek

BuurmansGek Guest

Ik weet niet wat jouw probleem is, als ik op het forum zoek kom ik regelmatig mensen tegen die zo over spullen praten, bijvoorbeeld servo's enzovoort.

Als spullen op de grond al afbranden terwijl ze goed aangesloten zijn, noem ik het rommel.

Ik zit te kijken naar dat Remzibi systeem, begrijp ik het goed dat die geen kompas heeft?

Antenne tracking.. dat wil je wel als je over grotere afstanden wil vliegen, right?

17. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    als alles goed aangesloten is, en de boel fikt af, even contact op nemen met de verkoper om te kijken of het garantie werk kan zijn.

Remzibi had wel een kompas dacht ik, ben dat aan het nakijken

tracker wil je als je antennes gebruikt die gericht moeten worden. Dat je die moet gebruiken als je ver weg wil, is niet altijd waar (klaverblad antennes doen het ook erg goed, en daarmee kun je ook enkele km's weg)

18. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Is dat zo? Er is mij geen klacht of RMA bekend met dit probleem. Sterker nog, ik zou daar gelijk bovenop zitten want dat zou duiden op een ernstige fabricagefout en iets waar ik als ontwerper van de ImmersionRC producten gelijk werk van zou maken.

Je zal dus iets concreter moeten wezen want anders is het waarschijnlijk een verhaal dat uit iemand z'n duim is gezogen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

19. BuurmansGek

BuurmansGek Guest

Ik hoef helemaal niets, ik ben klaar met het EZOSD en zoek een alternatief.

Je zei net nog iets over forumregels en fatsoen, iemand voor leugenaar uitmaken lijkt mij iets erger dan een mening geven over een stuk techniek wat een duur rookwolkje op je werkbank was.

Ik zit in die sheat te kijken en het SuperOSD (pro) lijkt mij een mooi systeem, niet duur en veel functies. Heeft iemand dat al geprobeerd?

20. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    hmm, remzibi heeft niet echt een compas met een pijltje zeg maar, alleen iets wat aangeeft in welk "heading" je gaat.
    is in principe DACHT ik hetzelfde (0graden is noord, 180 graden is zuid)

maar ik zou met die ezosd eens even kijken hoor, zonde om je geld zomaar weg te gooien toch?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina