Andreas' fpv topic

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door andreasfischer, 18 jan 2011.

1. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    Zo heb nu ook maar een eigen fpv topic geopend zodat jullie mee kunnen kijken hoe het hier aan toe gaat en voor vragen van mijn kant.

mijn spulletjes zijn.

5.8Ghz 200mW plug and play system specially designed for FPV

camera
    BOARD CAMERA SECURITE 540TVL SONY CCD CHIPSET COULEUR -

osd 9 dollar
    The world's Best price OSD

recorder
    JXD318 3" 4GB RMVB MP4 FM PORTABLE PLAYER White 96g NEW

zender is opgehaald rest van de spullen zijn onderweg.
    Zal tegen de tijd dat alles er is. Een fotoverslag maken van wat er hier gebeurd.

Als bril ga ik gebruiken een fatshark, heb deze bij Leo even op gehad en dat heeft me wel overtuigd.
    Alleen nog even kijken of ik hem hier koop of bij hobbyking bestel.

Me fpv vliegtuig wordt me goede oude easystar. Maar dan met een brushless aandrijving, denk niet dat ik nog ver kom met de speed 400 :p

mvg.

Andreas

2. u4eake

u4eake

Lid geworden:
    16 aug 2006
    Dat klink in elk geval al goed andreas !
    Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met het 5.8Ghz setje.
    Veel plezier ermee in elk geval ! Lijkt me dat 2011 het jaar van de fpv'er gaat worden :)

3. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    ja, ben ook zeer benieuwd. Fiets nu elke dag zo snel mogelijk vanaf school naar huis benieuwd of er al een pakketje is. Maar tot nu toe nog steeds niks op wat kabeltjes na :( . Ga denk ik mijn tamiya TT-01 weer van zolder halen. Zodat alles eerst op de grond getest kan worden en zelf een beetje wennen aan deze manier van besturen.

4. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Ik zie dat je een Minimag hebt.

Gooi daar ook eens je FPV spul op, da's echt een heerlijke kist.

5. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    ahh kijk aan :D ben benieuwd ;) weer een fpv-er erbij :D (gaat goed zo ;P hahah)

6. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    ja de minimag lijkt me ook een leuke.;) En me lazybee ook, lekker rustig rond tuffen in de buurt. Maar eerst even met easystar beginnen en als dat gaat zien wel weer verder.
    Wordt denk ik een behoorlijke drukte op de volgende fpv meeting :)en oppassen met al die frequenties.

7. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    De JXD 318 is vandaag aangekomen, net even mee gespeeld. En ben er redelijk tevreden mee. Goed beeld, goed geluid. Net even opname gemaakt met een handycam als camera en de opname was redelijk goed al was het al wat donkerder hier. Ook leuk die liedjes der er op staan :p min punten tot nu toe gevonden voelt goedkoop aan (is ook logisch voor die prijs). En als ik in het menu bij tv, pal of ntsc selecteer loopt het vast. Hebben de andere dit ook of doe ik iets fout ?

andreas

8. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Hij selecteert als het goed is automagisch pal of ntsc, ze hebben die menu optie er schijnbaar per ongeluk in gelaten.

9. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    haha, loopt vast?

Die functie gebruik je alleen als je hem aan je tv hangt :D

Dus je hangt hem aan je tv, gaat naar setup, tv, en drukt dan op PAL. Dan word het scherm zwart en doet hij het op je tv.

Die van mij voelt en doet niet echt goedkoop aan. Dat was juist wat mij opviel..

maargoed, no prob, 't is een leuk ding voor 't geld.

10. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    aah ik snap wrm scherm zwart wordt dan :p Hij schakelt over naar av out en zet daarbij het scherm uit. Dat zag ik aan als vastlopen.

Logisch eigenlijk, bedankt :)

11. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    inmiddels even op tv getest en remy had gelijk :)'
    Camera nog niet binnen, maar wel begonnen platformpje te bouwen op me rc auto. Als aandrijving zit er een brushed motor in veroorzaakt dat problemen met 2.4/5.8 Ghz ? Voldoende afstand houden of platform aan de onderkant waar motor zit isoleren met aluminiumfolie ?

Foto's volgen vanavond

12. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    klein verslag van aanpassingen tt-01 voor het testen van spullen.

tt-01 met kap

zonder kap, auto wordt aangedreven door een 3600mah 6nimh accu.

Wanden gemaakt, zaten er al eerder in tegen het inspatten van steentjes, sneeuw en water. Maar nu een mooie ondersteuning voor platform.

platform 2x6 mm depron

Achterop assan 6h ontvanger korte antennes, als accu voor camera en zender heb ik 3s nodig. kleinste 3s accu die ik had 2400mah :rolleyes: Als ze weer voorradig zijn maar een 1000mah 3s bestellen bij HK. Achter de accu de 5.8 Ghz zender heb hem aan die kant geplaatst, omdat hij aan de andere kant boven de motor zou zitten. En het lucifer doosje als voorbeeld voor de camera.

Kap zou in principe nog terug kunnen. Maar dan is er geen koeling meer voor de zender.

En nu maar wachten op die camera :(

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    :banana: camera is binnen, vanavond maar eens even alle aansluitingen uitgaan zoeken. Alleen eerst even stuk herodotus vertalen :rolleyes:

14. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    zo, camera is gesoldeerd aan zender. En contacten aan ontvanger. En toen het moment of het zo gaan werken. hmm nee niks lampje zender brand, lampje ontvanger blijft uit. Had volgens de instructie van frank opgevolgd. De min is de witte kabel. Toch maar omgedraaid en ja de plus is de witte kabel want het lampje ging aan. Maar nog steeds blauw beeld op jxd. een 3s accu op zender gezet want camera is 12 v (zat eerst 2s op ). Maar nu kwam ik nog een probleem tegen. De accu die ik wou gebruiken was een oude 4s accu waar 1 cel tijdens een crash kapot gegaan was. Dus die heb ik er toen afgehaald.

Maar moet zeker nog wel de twee contacten waar de kapotte cel zat met elkaar verbinden ?

15. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Ik durf eigenlijk op je bovenste vraag geen antwoord te geven voor het geval er iets mis gaat, maargoed,,

Jup:)!

De cellen staan in serie. Word deze kring onderbroken dan werkt het niet meer.
    Dit wanneer het een kapotte cel, tussen andere cellen was.
    Is het de buitsenste cel, dan bij de cel die dus voor de kapotte zat, de min of de plus pakken.
    Let donders goed op dat je geen kortsluiting maakt:)

BTW, er zijn veel mensen die problemen hebben met een bepaalde batch op 5,8gHz. De print schijnt niet goed contact te maken met de massa.
    Dit is nu bij meerdere personen voor gekomen.

16. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
    Even uitproberen door alle hoeken van het huisje goed tegen de print te drukken. En terwijl je dat doet ook spanning eraf en weer erop. Bij mij kwam er toen pas beeld, opgelost met een klodder soldeer.

17. Pino999

Pino999

Lid geworden:
    17 nov 2007
    Je kan ook controleren of de camera wel stroom krijgt, Ik heb ook een zender binnen gekregen waar een verkeerde stekker bijzat, singaal was wel goed maar de plus en min zaten aan de verkeerde kant van de stekker.

18. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    Had inmiddels het met de accu al uitgevogeld met behulp van schroevendraaier :p Niet de bedoeling maar werkte wel. Zal morgen even kijken naar hoe het huisje tegen print zit, had er al meer overgelezen. Maar als de camera een te laag voltage krijgt, zal die ook geen beeld uitzenden, dus dat moest eerst even opgelost worden.

Hoe merk je of de camera stroom krijgt, heb alle contacten gecontroleerd met handleiding. en camera printplaat wordt een beetje warm als ik er een tijdje stroom op zet. Dus lijkt me dat hij stroom binnenkrijgt.

19. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    De accu doet het nu goed en geeft mooi 11.5 volt aan. Dus vandaag weer alles aangesloten, maar ik blijf maar blauw beeld houden. Gebeurt helemaal niks zelf geen enkele storing of kraak. Frequenties staan ingesteld zoals in de handleiding.

@ pino999
    Bedoel je dat de aansluiting op de camera omgedraaid staat, zou kunnen al wordt de camera wel licht warm. Dus denk dat deze wel stroom krijgt. En ook als ik de aansluitingen van met de gebruiksaanwijzingen vergelijk komt dit overreen

De totale opstelling

En de soldering op het huisje die lijkt mij goed te zitten

hmm het is geen plug en play maar plug en denk :p

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  20. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    het kan zijn dat je twee verschillende av-kabels gebruikt, met dus een andere pin-out. (De kabel die je gebruikt voor de jxd naar de ontvanger)
    Switch dus even met met de kleurtjes.

Druk goed op je behuizing van je 5,8, het kan hem alsnog daar in zitten.
    Kun je even een duidelijke foto maken hoe je de connector in je camera hebt zitten?

Deel Deze Pagina