Weet iemand hoe de antennes moeten van de chainlink UHF setup? Ik ben een tijdje aan het zoeken geweest, maar de ene beweerd dat de ontvanger antenne horizontaal beter werkt, de andere weer dat hij rechtop hoort te staan. Ikzelf denk dat het zaakje rechtop hoort evenals de zender antenne, maar ik kan het mis hebben?
Sven, Kijk even naar... The Vertical Dipole Antenna Vertikaal gestrekt met hete kabel naar boven, geeft het beste resultaat. Geen V vorm ervan maken (is wel mooier is mijn mening) Alhoewel in de Micro Mode ik het beiden geprobeerd heb, maar dit amper of geen verschil in rijkwijdte maakt ( 300 meter in Micro mode tussen de huizen...) Wat ik begrijp zijn de HF deeltjes van CL en DL afkomstig van dezelfde Chinees. Scherrer en EZ komen van een zelfde andere fabrikant en zijn zeker van een betere HF kwaliteit ( te vergelijken met een Bentley (is EZ/TS en Fiat (is CL/DL) ... Citaat en info eerlijk gejat van een buitenlands forum ). Ik ben intussen ook de bezitter van een CL , maar blijf voorlopig, op advies, op 35 Mhz ervaring opdoen. Daarna zien we wel. Als je in mijn hart kijkt zou ik voor EZ gaan. (Voortschrijdend inzicht zullen we maar zeggen...) Maar goed , eerst leren kruipen.... ( en het is wel leuk met de CL, al die mensen in de straat die de auto niet meer open krijgen met de afstand bediening (incluis mijzelf).
Mijn opeltje gaat nog gewoon open met de chainlink erbij hoor. 300 meter in bebouwde kom op micromode is ook niet misselijk trouwens. En dat er een verschil moet zijn tussen een 200 dollar set en een 500 dollar set, dat geloof ik ook volledig. Maar met een fiat kom je ook op je bestemming, nietwaar? Maar goed, dat stukje over dipool antennes is erg bruikbare informatie, gewoon verticaal monteren, alleen even kijken welke kant de hete is. Bedankt!