Beetje dubieus... Dat de motor is opgehangen aan een trillingsdempende rubberen schijf, oké.. Dat zie ik ook wel, maar de bevestiging aan de voorste flens van de motor (lagerhuis) begrijp ik niet helemaal. Is dit een soort van demper zoals we ze van de 'échte' Hydromounts kennen?
heheehe misschien een wel hele grote beginners vraag... Maar wat is een hydromount :?: . Wat doet dat ding? 8)
Een hydromount is een motorophanging met rubbers en schokdempers om zo min mogelijk trillingen over te geven aan de romp... Die "stangetjes" zijn volgens mij ter vervanging van de schokdempers (onderste plaatje)
als we dan toch het blik proffesionele vliegtuig bouw open trekken.. het onderste voorbeeld ziet er het mooist uit hoor dit toestel heeft zelfs een cvv (carburateur voor verwarming).. lekker overdreven? of is dit een 1:4 model oid? mvg Rico.
Hallo Alle, Zo te zien is de bovenste foto een eigenbouw demper. Stond ooit in een catalogus van Van Beek (toen nog). Twee triplex ringen met elkaar verbonden door een stuk binnenband. De koolstofstangen houden een ring vast om het slaan van de motor te beperken, dit wordt volgens mij ook veel toegepast in wedstrijdkisten met een compleet kunststof romp. Volgens mij staan dergelijke ringen ook wel op de site van Dubro of Sullivan. Groetjes, Rick
Wat ik er van begrepen heb is dat de voorste flensbevestiging er puur is om de motor bij stationair toerental in bedwang te houden. Let maar eens op een motor die rubber opgehangen is en die stationair draait, die schudt alle kanten op! Als de motor meer toeren maakt komt hij in een hoger frequentie gebied waarbij het schudden minder wordt. Dit komt doordat de massatraagheid van de motor de frequentie niet meer kan volgen.