APM 2,5 + RC Timer telemetry

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door benovitch, 30 jan 2013.

1. benovitch

benovitch

Lid geworden:
    20 apr 2005
    Hallo,

Deze week heb ik m’n telemetrie van RC Timer binnen gekregen. Na meerdere pogingen om de APM met de PC te linken via de draadloze ontvangers is het nog steeds niet gelukt.
    Na de timeout periode zegt de MP, no heartbeats from APM. Iemand die hier ervaring mee heeft.

Ben

2. dutchcommando

dutchcommando

Lid geworden:
    23 mrt 2012
    rc timer heeft verschillende telemetrie setjes.
    heb je de 3dr cloon?

zijn beide op de goede bout ingesteld?

3. benovitch

benovitch

Lid geworden:
    20 apr 2005
    Het is de 3DR clone 433Mhz, de baudrate staat in MP op 57K ik zou niet weten waar je die van de air module zou moeten veranderen.

Ben

4. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    moet je niet eerst via usb software erop zetten? telemetry is enkel voor instellingen en live telemetry dacht ik.

5. benovitch

benovitch

Lid geworden:
    20 apr 2005
    allemaal gedaan, via FTDI kabel aan de pc en FIrmware geladen, helpt niets.

Ben

6. drkdgglr

drkdgglr

Lid geworden:
    13 aug 2007
    In deze handleiding staat vanaf pag 22 hoe je de telemetrie modules (ook de air module) moet configureren.

7. benovitch

benovitch

Lid geworden:
    20 apr 2005
    Allemaal al gedaan en geprobeerd.

8. FG Dude

FG Dude

Lid geworden:
    15 nov 2006
    Hou er wel rekening mee dat de telemetrie niet werk als je de usb poort op je apm gebruikt.
    Werkt de apm wel als je de verbinding met de pc via de usb poort gebruikt?

9. benovitch

benovitch

Lid geworden:
    20 apr 2005
    De APM werkt perfect met de USB aangesloten. De USB is nooit aangesloten als ik probeer met de telemetrie.

Ben

10. FG Dude

FG Dude

Lid geworden:
    15 nov 2006
    Als je de base telemetrie in je pc hebt zitten, en je probeert verbinding te krijgen via de planner, zijn de ledjes op de base module dan in beweging?

11. benovitch

benovitch

Lid geworden:
    20 apr 2005
    de groene in het midden staat stil, de rode in het midden knippert af en toe en de TX en RX led knipperen ook.

Ben

12. FG Dude

FG Dude

Lid geworden:
    15 nov 2006
    en de ledjes op je air module, zit daar enige respons?
    Zo niet, dan moet je de rx en tx pins verwisselen vermoed ik.

13. benovitch

benovitch

Lid geworden:
    20 apr 2005
    ik ga er van uit dat de TX op de APM aan de RX van de air module moet. Nu krijg ik een melding dat hij geen command meer kan uitvoeren. Denk dat vandaag of morgen de air en ground modules wel eens kennis gaan maken met de onderkant van mijn voet :-/

Ben

14. FG Dude

FG Dude

Lid geworden:
    15 nov 2006
    Ik zou toch maar is proberen deze om te draaien, zorg dat plus op de plus zit, min op de min, en draai de rx en tx even om, dit kan geen schade toebrengen aan de apm.
    Bij mij zaten ze aan de stekker van de apm zijde gans verkeerd, na dit even goed te heben gestoken, werkte alles normaal.

Het is nu eenmaal niet echt plug & play spul, een beetje geduld en kennis is een must.
    Zo heb ik hier twee xbee modules, die ik ook niet aan de praat krijg met de apm, waarschijnlijk ergens een tekortkoming, maar ik kan ze ook niet vinden.
    Van pc naar pc werken deze perfekt, enkel met de apm wil het niet lukken.
    Zo zie je maar. ;o)

15. benovitch

benovitch

Lid geworden:
    20 apr 2005
    Ben ondertussen ook al naar een oplossing gaan vragen op het DIY drones forum, en RC groups om toch maar zoveel mogelijk input te krijgen aangaande dit probleem. Ben al blij dat ik blijkbaar niet de enige ben met deze problemen.
    De stekkers heb ik al eens nagezien of deze TX-RX en RX-TX aangesloten zijn. Wanneer ik ze TX-TX zet en RX-RX lichten de leds niet op. In post 50 van het draadje op RC Groups, APM 2.5 / Ardupilot Mega / Arduflyer Owners Thread - RC Groups, staat een uitleg over de TX en RX Led van de APM als ik mij niet vergis. Bij mijn APM knipperen deze als zot wat zou wijzen op geen servo input signaal wat kan kloppen want mijn zender heb ik niet opstaan tijdens het wireless linken met APM.

Zou het kunnen dat hier het probleem ligt dat de APM niet goed opstart doordat deze geen servo puls binnen krijgt?

Ben

16. stef stuntpiloot

stef stuntpiloot Forum veteraan

Lid geworden:
    26 dec 2010
    Ik zou de baudrate even aanpassen als ik jou was, ik had gelijke problemen met mijn set (wel een originele set) en heb hem wel werkend met ovlgensmij een hogere dan aangegeven baud.

17. FG Dude

FG Dude

Lid geworden:
    15 nov 2006
    Ben, ikzelf heb de apm2.0, en met de zender op of af, maak hier niets uit.

18. u4eake

u4eake

Lid geworden:
    16 aug 2006
    En, werkt het al ?

19. benovitch

benovitch

Lid geworden:
    20 apr 2005
    Ondertussen na veel gezoek en gevloek werkt het. Wel met 2 nieuwe airmodules van bij Altigator. Ik was gestopt achter het zoeken voor de telemetrie en verder gegaan met de OSD. Raar maar waar hier hetzelfde verhaal, No heartbeats, ergens op een forum beginnen zoeken en daar stond iets dat de APM geen gegevens naar de OSD stuurde. Er moesten dan enkel waardes aangepast worden in de parameters. Na dit gedaan te hebben werkte de OSD perfect, met de nieuwe telemetrie modules werkte het dan ook direct. Heb nog niet kunnen proberen wanneer ik de waardes terug verander of de telemetrie stopt met werken.

Waar ik de oplossing vond: MinimOSD in DIYDrones Store! - DIY Drones

post van Sandro

Ben

20. u4eake

u4eake

Lid geworden:
    16 aug 2006
    Ah ja, 't moet allemaal juist staan he. Maar normaal zet mission planner dat juist hoor. Ik heb nooit iets aan die parameters veranderd, maar wel in mission planner in de configuration tab en dat "planner" kiezen. Daar kan je de frequentie zetten waarmee de APM data naar de telemetrie modules stuurt.

Deel Deze Pagina