Ik was op zoek naar een mooie grote Supercub en vond op Ebay een Supercub van 2,54 m. Het is een ARF uit Korea van de firma SFM. ( Super Flying Models) Ik heb lang gezocht naar reviews van dit model, maar ik heb online weinig kunnen vinden. Meestal vind ik het wel prettig om eerst de reviews te checken voordat ik iets koop, maar omdat de prijs redelijk laag was heb ik besloten de gok te wagen. Dus afgelopen week besteld en vrijdag werd hij netjes afgeleverd door de DPD. Tot nu toe alleen even snel alles bekeken, maar het ziet er allemaal netjes en compleet uit. Alles netjes in de folie. Het is niet van die plakfolie die je wel eens tegenkomt op een ARF, maar lijkt op Oracover. Zoals ik al zei het is een heel complete kit. Netjes gelast verenstalen onderstel, epoxy motorkap, degelijk staartwiel en alu vleugelbuis. Alle benodigdheden voor de aansturing. Degelijke stalen kwiklinks. Bijna kant en klare struts. Mooie 5" wielen met rubberen banden. Het enige wat naar mijn idee beter kan is de bouwbeschrijving. Deze is voldoende, maar de foto's zijn erg onduidelijk en veel te klein afgedrukt. Ik zal proberen hier een bouwverslag bij te houden. Ik kan niet wachten om te beginnen met bouwen!!!
Ziet er op 't eerste gezicht goed uit. Ga je electro of brandstof vliegen? Ik ga je bouwverslag in iedergeval volgen.
Ik wel deze op brandstof gaat vliegen. Ik heb er een NHG gf38 bij gekocht. Dit wordt dan mijn eerste benzine model.
Vanmorgen even de motor laten proefdraaien. De stationairstelschroef en vollaststelschroef allebei anderhalve slag open en starten lopen. Wel even zorgen dat de brandstofslang vol zit met brandstof, want zo'n nieuwe carburateur zuigt lastig brandstof aan als alles nog vol lucht zit. Vanmiddag even alles afgesteld en hij loopt nou mooi stationair 1500Rpm en volgas 7550Rpm met een 18 x 8 prop.
Vanavond begonnen de Piper in elkaar te zetten. Ik ben begonnen met de vleugels. Als eerste heb ik de folie verwijderd die voor de openingen in de wortels geplakt is. Even met een soldeerbout de folie wegsmelten. De verkasting voor de servos is al ingebouwd. Hier moet je alleen nog even de folie lossnijden en even vast strijken langs de binnenrand. Daarna de kabels van de servo's verlengt en de servo's gemonteerd op de afdekplaatje. Tot slot de struts gemonteerd. Deze wordt aan de vleugels bevestigd met schroefoogjes. In deze schroefoogjes monteer je een rubber busje waar splitpennen doorheen gaan. Tot zover. Morgen de volgende vleugel en dan op naar de romp.
Heb je toevallig ook mijn PB gezien? Mijn WACO is toe aan zijn elekctronica. Tof dat je de chips voor mij wil programmeren