Asp fs61 ar.

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Johaver, 4 dec 2012.

  1. Johaver

    Johaver

    Lid geworden:
    19 aug 2011
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    Aarschot.
    Vraagje?

    Heeft er iemand ervaring met deze motor.

    [​IMG]
    Veronderstel dat de uitlaat kan gedraaid worden, motor word met de kop naar onderen geplaatst en het zou goed zijn om niet te veel te moeten weghalen uit de motorkap.

    [​IMG]
    Het is voor zulks een toestel, bij het zien van een draadje op het forum, heb ik er maar gelijk een besteld.
    SPW: 162 cm.
    Aanbevolen motor: 7,5 cc 2t of 10cc 4t.

    Met dank.

    Johan.
     
  2. wildwil

    wildwil

    Lid geworden:
    29 jul 2010
    Berichten:
    319
    Locatie:
    spijkenisse
    Hoi.

    Deze motor is de clone van de OS.
    Wel goed maar niet zo goed als de OS zelf.
    Materiaal is van OS gewoon beter.
    Maar daar is de prijs ook naar.
    Verder een prima motor hoor, gewoon genoeg hoogt houden voor de ....:rainbow1:
    Geinte jo... ha ha

    Gr Wil :xmas:
     
  3. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.925
    Locatie:
    Barneveld
    Ja, ik heb er zo een op 2 vliegtuigen gebruikt

    Eerst rechtop gemonteerd en had toen een Perry Pomp nodig, omdat de tank te laag en te ver weg lag
    [​IMG]

    Daarna horizontaal gemonteerd in deze trainer en toen had ik geen pomp meer nodig.
    [​IMG]

    Ik heb hem nooit ondersteboven gemonteerd gehad. Kijk wel uit met starten, want hij kan venijnig terugslaan. Motor doet het bij mij verder prima overigens. Ik heb een stuk of 6 verschillende gloeipluggen uitgeprobeerd en uiteindelijk draaide hij met een Chinese gloeiplug nog beter dan de OS type F.
     
  4. mieszupan

    mieszupan

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Stramproy
    ik heb precies dezelfde op een Puma.
    prima motortje , start snel en makkelijk.
    laat mij nooit in de steek.

    Grt. Mies
     
  5. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.545
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  6. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    ASP gebruikt dezelfde materialen als OS
    kwalitatief doen ze niet onder voor elkaar


     
  7. Ella de Wildt

    Ella de Wildt

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    1.752
    Locatie:
    City of Oss
    Klopt en dat venijnige starten moet je juist gebruiken om de motor aan te laten springen.
    Ik heb het al vaak uitgelegd, dus even zoeken.
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2012
  8. Johaver

    Johaver

    Lid geworden:
    19 aug 2011
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    Aarschot.
    Bedankt voor jullie antwoorden.

    Een 4t is meestal geen katje om zonder wanten of stokje aan te pakken;).

    Johan.
     
  9. marcelvdwart

    marcelvdwart

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Rosmalen, NB
    Dag Johaver,

    Ik de grotere variant op mijn AT6 gezet, de .80 namelijk.
    fijn motortje hoor, zit natuurlijk nog steeds in de inloop fase, wat ook niet al te hard gaat (lekker weer hoor:rolleyes:) en ik ben natuurlijk een beginnende 4-takter.
     
  10. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.586
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Hallo Jo,
    Is dat niet de 'Pichler Burda'? Zou toch eigenlijk al goed moeten vliegen met .56 Saito?
    Kastplanken Clarke Y profiel? Maarehhhh.... Is die Pichler niet slechts bedoeld voor elektro? Zo had ik het begrepen?

    Voor elektro zijn er wel wat interessante draadjes te vinden. Een ellenlange, maar zeer informatieve op RC-Groups...
    NEW E-Flite Super Cub 25e - Page 160 - RC Groups... mag je achteruit lezen...

    En nog een nette op RC-Network...
    Piper Super Cub 25e ARF von E-flite

    Algemeen... met de eFlite 25 op 3S vliegt die al behoorlijk... was zo te lezen...

    Nog een ervaring... een Rascal 40 op een .56 Saito vliegt al de sterren van de hemel, zo had ik mij ingelezen. Nu is dat meer een soort motorzwever :)... eigen ervaring... met een span van 180cm... bleef het maar drijven op luchtkussens... zelfs op 3 kg massa...

    Naja... ter overweging :)
    Gr Bas

    Noot: De 'trainer' (Graupner?) van Hans heeft een vol symmetrisch profiel... is meer een 'Stik' type... en dat vliegt zuiverder met zo een sterke motor... voor, achteruit en ondersteboven...
     
  11. Johaver

    Johaver

    Lid geworden:
    19 aug 2011
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    Aarschot.
    Hoi Bas.

    De Pichler is voor brandstof, de E-Flyte electro.
    Aanbevolen motor 7,45 cc 2t of 10 cc 4t.
    Zelf denk ik ook dat het met een minder zware motor kan, is tenslotte maar bedoeld om rustig rondjes mee te vliegen.
    Bekijk het wel even hoeveel ruimte ik heb onder de motorkap, zou liefst zo weinig mogelijk er aan snijden.
    Hij heeft ook 11 cm minder vleugel t.o. de E-flyte.
    173-EFL. 162-PI.
    Had hem vandaag verwacht, maar het zal voor morgen zijn.

    Johan.
     
  12. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.586
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Okee?! Spannend Jo! Veel plaatjes van maken. Erg nieuwsgierig!
    Ja de eFlite is groter... prijziger (te).... maar heel slecht verkrijgbaar... en geen Burda typje!!!

    Ook het een en ander eens wegen straks... zonder RC componenten... altijd informatief zoiets...
    Hmmm... Maar dan zou ik er geen 13 cc ASP in stoppen?
    Da's best een bakbeest voor zo een kissie. De Saito's zijn mooi compact...
    Kan je niet ergens een gebruikte Saito .56 of .62 op de kop zien tikken?
    Via vliegclub of marktplaatsachtige.be?

    (Kapjes? Hmmm... maak er een gipsafgietseltje van, voor dieptrekken... of epoxy kopie voor een mal? Kan je er zoveel bijmaken als je wil?)

    Komen die ASPtjes van het Euro of NL warehouse? Vanwege douanegeleuter?

    :eek:nweer: Wacht al bijna 2 weken op een setje gearboxen van HobbyDirekt.de
    DHL, niet normaal zo lang... Lindinger gaat altijd als een gesmeerde boterham...
     
  13. Johaver

    Johaver

    Lid geworden:
    19 aug 2011
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    Aarschot.
    Laatst bewerkt: 10 dec 2012
  14. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.586
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Jo, dat is een bijzonder fijne zaak! Ik bestel er letterlijk al jaren.
    Maar in NL zitten ook een aantal goede leveranciers. Hangt een beetje af van de aard van het materiaal. En soms is het weer HK :) Voor bedradingen, stekkers ga ik weer naar Chris van 2HandsRC... sprokkel je de boel bij elkaar niet?
    Boven de 90 euro zijn de verzendkosten gratis bij Lindinger. Weer netjes!
    Zou eerst even de kist afwachten en dan bestellijstje maken? Heb je alles in 1 keer.
    Gr Bas
     
  15. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.545
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    @Bas,
    Inderdaad zo sprokkel ik ook alles bij elkaar. Mijn motor bij Lindinger, klein spul als snoertjes stekkertjes props en ander klein gefrutsel bij Giantshark goedkoper kan niet. Brandstof bij Hobby-inn veel zaken zijn daar niet te duur andere zaken zijn weer veel te duur. Q kom ik nooit meer betaal je altijd maximum prijzen. Het loont om te shoppen. Om verzendkosten te beperken bestel ik meestal zoveel mogelijk in een keer.
     
  16. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.586
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    GiantShark is dan idd weer 'smart' met e-motortjes en behoorlijk gesorteerd... jaja :)
     
  17. marcelvdwart

    marcelvdwart

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Rosmalen, NB
    Johaver,

    Ik heb um ook besteld bij Lindinger, leveren behoorlijk snel!
    iets duurder misschien maar ik heb iets meer vertrouwen in hun eventuele aftersales dan hobbyking..
     

Deel Deze Pagina