Vraagje? Heeft er iemand ervaring met deze motor. Veronderstel dat de uitlaat kan gedraaid worden, motor word met de kop naar onderen geplaatst en het zou goed zijn om niet te veel te moeten weghalen uit de motorkap. Het is voor zulks een toestel, bij het zien van een draadje op het forum, heb ik er maar gelijk een besteld. SPW: 162 cm. Aanbevolen motor: 7,5 cc 2t of 10cc 4t. Met dank. Johan.
Hoi. Deze motor is de clone van de OS. Wel goed maar niet zo goed als de OS zelf. Materiaal is van OS gewoon beter. Maar daar is de prijs ook naar. Verder een prima motor hoor, gewoon genoeg hoogt houden voor de ....:rainbow1: Geinte jo... ha ha Gr Wil :xmas:
Ja, ik heb er zo een op 2 vliegtuigen gebruikt Eerst rechtop gemonteerd en had toen een Perry Pomp nodig, omdat de tank te laag en te ver weg lag Daarna horizontaal gemonteerd in deze trainer en toen had ik geen pomp meer nodig. Ik heb hem nooit ondersteboven gemonteerd gehad. Kijk wel uit met starten, want hij kan venijnig terugslaan. Motor doet het bij mij verder prima overigens. Ik heb een stuk of 6 verschillende gloeipluggen uitgeprobeerd en uiteindelijk draaide hij met een Chinese gloeiplug nog beter dan de OS type F.
ik heb precies dezelfde op een Puma. prima motortje , start snel en makkelijk. laat mij nooit in de steek. Grt. Mies
Klopt en dat venijnige starten moet je juist gebruiken om de motor aan te laten springen. Ik heb het al vaak uitgelegd, dus even zoeken.
Bedankt voor jullie antwoorden. Een 4t is meestal geen katje om zonder wanten of stokje aan te pakken. Johan.
Dag Johaver, Ik de grotere variant op mijn AT6 gezet, de .80 namelijk. fijn motortje hoor, zit natuurlijk nog steeds in de inloop fase, wat ook niet al te hard gaat (lekker weer hoor) en ik ben natuurlijk een beginnende 4-takter.
Hallo Jo, Is dat niet de 'Pichler Burda'? Zou toch eigenlijk al goed moeten vliegen met .56 Saito? Kastplanken Clarke Y profiel? Maarehhhh.... Is die Pichler niet slechts bedoeld voor elektro? Zo had ik het begrepen? Voor elektro zijn er wel wat interessante draadjes te vinden. Een ellenlange, maar zeer informatieve op RC-Groups... NEW E-Flite Super Cub 25e - Page 160 - RC Groups... mag je achteruit lezen... En nog een nette op RC-Network... Piper Super Cub 25e ARF von E-flite Algemeen... met de eFlite 25 op 3S vliegt die al behoorlijk... was zo te lezen... Nog een ervaring... een Rascal 40 op een .56 Saito vliegt al de sterren van de hemel, zo had ik mij ingelezen. Nu is dat meer een soort motorzwever ... eigen ervaring... met een span van 180cm... bleef het maar drijven op luchtkussens... zelfs op 3 kg massa... Naja... ter overweging Gr Bas Noot: De 'trainer' (Graupner?) van Hans heeft een vol symmetrisch profiel... is meer een 'Stik' type... en dat vliegt zuiverder met zo een sterke motor... voor, achteruit en ondersteboven...
Hoi Bas. De Pichler is voor brandstof, de E-Flyte electro. Aanbevolen motor 7,45 cc 2t of 10 cc 4t. Zelf denk ik ook dat het met een minder zware motor kan, is tenslotte maar bedoeld om rustig rondjes mee te vliegen. Bekijk het wel even hoeveel ruimte ik heb onder de motorkap, zou liefst zo weinig mogelijk er aan snijden. Hij heeft ook 11 cm minder vleugel t.o. de E-flyte. 173-EFL. 162-PI. Had hem vandaag verwacht, maar het zal voor morgen zijn. Johan.
Okee?! Spannend Jo! Veel plaatjes van maken. Erg nieuwsgierig! Ja de eFlite is groter... prijziger (te).... maar heel slecht verkrijgbaar... en geen Burda typje!!! Ook het een en ander eens wegen straks... zonder RC componenten... altijd informatief zoiets... Hmmm... Maar dan zou ik er geen 13 cc ASP in stoppen? Da's best een bakbeest voor zo een kissie. De Saito's zijn mooi compact... Kan je niet ergens een gebruikte Saito .56 of .62 op de kop zien tikken? Via vliegclub of marktplaatsachtige.be? (Kapjes? Hmmm... maak er een gipsafgietseltje van, voor dieptrekken... of epoxy kopie voor een mal? Kan je er zoveel bijmaken als je wil?) Komen die ASPtjes van het Euro of NL warehouse? Vanwege douanegeleuter? nweer: Wacht al bijna 2 weken op een setje gearboxen van HobbyDirekt.de DHL, niet normaal zo lang... Lindinger gaat altijd als een gesmeerde boterham...
Denk ook bij Lindinger te bestellen. Zou voor deze durven gaan: http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1679_1690_1692&products_id=31738 Heb het adres van Aad (Blaauwen) bekomen. Zal er druk zijn met de feestdagen misschien? HK is iets goedkoper, maar als je pech hebt met douane blijft het ongeveer gelijk. Johan.
Jo, dat is een bijzonder fijne zaak! Ik bestel er letterlijk al jaren. Maar in NL zitten ook een aantal goede leveranciers. Hangt een beetje af van de aard van het materiaal. En soms is het weer HK Voor bedradingen, stekkers ga ik weer naar Chris van 2HandsRC... sprokkel je de boel bij elkaar niet? Boven de 90 euro zijn de verzendkosten gratis bij Lindinger. Weer netjes! Zou eerst even de kist afwachten en dan bestellijstje maken? Heb je alles in 1 keer. Gr Bas
@Bas, Inderdaad zo sprokkel ik ook alles bij elkaar. Mijn motor bij Lindinger, klein spul als snoertjes stekkertjes props en ander klein gefrutsel bij Giantshark goedkoper kan niet. Brandstof bij Hobby-inn veel zaken zijn daar niet te duur andere zaken zijn weer veel te duur. Q kom ik nooit meer betaal je altijd maximum prijzen. Het loont om te shoppen. Om verzendkosten te beperken bestel ik meestal zoveel mogelijk in een keer.
Johaver, Ik heb um ook besteld bij Lindinger, leveren behoorlijk snel! iets duurder misschien maar ik heb iets meer vertrouwen in hun eventuele aftersales dan hobbyking..