K heb gisteravond mijn Assan X8 hack module in mijn FC28 gebouwd. Gebruik gemaakt van een voorganger op het duitse forum en succesvol afgerond. Benodigd: - kleine krimpkous - servodraad (dikke variant) - smeltlijm - Schakelaar (vergrendeld of niet, naar eigen inzicht) - Assan inbouwmodule Conform de duitse forumgebruiker de stroomdraad voor het HF module opgezocht en doorgeknipt. De stroomaanvoer is vervolgens naar de middenpoot van de schakelaar gegaan en de aanvoer naar de HF module naar 1 van de buitenpootjes op de schakelaar. Ook de stroomaanvoer van de Assan module is op het andere pootje gegaan. Met de schakelaar kun je nu dus eenvoudig de HF, danwel de Assan van stroom voorzien. Signaal en aarde heb ik voor de Assan van de trainerpoortmodule gehaald, door de signaal op pin 2 (achterkant) te solderen en bruin op de aarde (de lip onderaan). Vervolgens heb ik het ledje van de Assan afgeknipt en met een stukje flatkabel verlengt, zodat ik het LEDje met smeltlijm vast kon zetten in een opening bovenin mijn zender, naast de schakelaar. Tenslotte de ASSAN vastgezet met wat smeltlijm en de kabeltjes netjes overal langs gelegd, zodat ze de stuurunits niet in de weg zitten. Alles weer dicht en testen: OK.. Werkt perfect, je ziet keurig op het display de ON AIR melding weggaan als je de Assan aanschakelt en vise-versa. Let op: -soldeer alle verbindingen en bescherm ze met krimpkous, het gaat hier om je primaire stuursignaal, dus daar wil je geen draadbreuk!!! -Neem een 'lastige' schakelaar (vergrendelbaar of stroef o.i.d.), zodat je niet te makkelijk hem in-flight omgooit (oeps.. dit was dus NIET iddle-up1), ik heb een stroeve korte schakelaar op een binnenkantplek op mijn zender, met labeltjes) HIerbij nog een schetsje: Met vriendelijke groeten! Jeroen