Kijkend naar buiten, en denkend dat het herfst is ben ik alvast maar begonnen met de afbouw van de Asterix II, een -Hummelfänger of -Lobster Fishing-boat of -Chalutier caseyeur maar een kreeften kottertje ofzo is ook goed! Al naar gelang waar men woont :wink: Dit schip heb ik via marktplaats voor een prikkie op de kop kunnen tikkken, en zal standaard rc worden, dwz motor en roer. De ruimte binnenin is niet dermate groot dat er veel extra opties kunnen worden ingebouwd. De afmetingen zijn: Schaal : 1 : 20 Lengte : 580 mm Breedte : 185 mm De motorisering gaat via een jumbo 6 volt motor van Graupner die ik nog in een rommelkistje had liggen, een 3 blads messing schroef maakt het geheel compleet. foto New Maquettes Inmiddels is de motor geplaatst, servo geplaatst en is er verlichting(navigatie+schijnwerpers) op gezet. De mast gaat binnenkort worden voorzien van lampjes. Arnold Updates zullen zsm volgen
De kleurstelling zal trouwens niet zijn zoals op het bovenstaand plaatje, dat vind ik iets té naturel ! Gezien het feit dat deze kottertjes vaak van die vrolijk uitgedoste dingetjes zijn , wordt deze ook een stuk vrolijker :lol: : Ikzelf vind de linker een heel geslaagde kleur :Fade-color , en zal deze ook gaan toepassen op de Asterix II! Arnold
Hoi Arnold, Leuk bootje! Je hebt gelijk, als je naar buiten kijkt is het seizoen al weer begonnen, eigenlijk is het afgelopen seizoen nooit afgelopen geweest! Blijf je ons verblijden met een verslagje? Marco
ja, klopt , het model heeft er qua afmetingen en schaal etc wel wat van.......maar er zijn toch wel behoorlijk wat verschillen! Vandaag net van de vakantie terug gekomen,dus ik zal binnenkort even een update plaatsen! Arnold
dag allemaal , "caseyeur" in het frans wil zeggen dat het een boot is die fuiken te water laat , meestal in rotsachtige wateren , om allerlei krabben en "araignées de mer" te vangen ( miam , lekker... ) dat moet je ooit zien in het echt , hoe deze bootjes naast de rotsen varen , BRRRRRRRR , benauwelijk het zijn ook dezelfde bootjes die wilde zeebaarsen vangen , ook heel dicht bij de rotsen "araignées de mer" ( ik ken de nederlandse vertaling niet ) zijn spijtig genoeg maar te vinden vanaf Cap-Gris-Nez en een beetje verder , le Tréport , veel beter dan een krab ( "tourteau" , zeggen ze daar ) , als jij het mij vraagt ... :wink: de groetjes , Laurent
Zover staat het er nu mee, ze heeft inmiddels een middagje doorgebracht op het water! Nu kan het afwerken en detailleren gaan beginnen! Arnold