Auto-motor 3300 kv ongekoeld in boot gebruiken

Binnenkort sturen de HK-nezen mij deze motor op voor mijn Tamiya-auto:

HobbyKing Online R/C Hobby Store : EZ-RUN Brushless Motor 12T 3300Kv

De vraag is of ik deze motor zonder waterkoeling (gaat een beetje lasting met al die ribbels) in mijn Proboat catamaran (Apache 24) kan gebruiken.

Ik wil de motor op 2S laten lopen en ik verwacht runs te maken van max. 8 min.

Voordeel is dat ik dan voordelig deze motor kan hergebruiken, als de auto op de kast staat. Ik hoef dan voor de boot alleen een geschikte brushless regelaar erbij te kopen.

Iemand een idee of de warmte-ontwikkeling bij zo'n lichte setup een beetje binnen de perken blijft ?

hoi,

En nope gaat hem niet worden, deze moet wel waterkoeling hebben anders heb je niet zo lang plezier van je motor. gewoon bij de hobby zaak alu buis kopen en deze er omheen buigen. de ribbels zijn ook rond dus kan gewoon.

Greetz kevin

Hallo Bart,

Als je een klein propje draait, zal de motor niet zo gauw te heet worden, maar Kevin heeft gelijk, de motor wordt warm, en die warmte kan nergens heen vergeleken met een auto.

Bovendien zit er met een klein propje geen gang in, of je moet het leuk vinden om met veel toeren en schuim op wandelsnelheid rond te varen.

Op 2S houdt het qua toeren nog niet over voor een cat, maar met een grote prop (Ø 40 - 42 mm) zal het best vooruit willen.
Die grote prop is nu net het probleem, de motor zal die best rond krijgen, maar dan wordt 'ie wél warm.

(Op 3S zit je rond de 32000 toeren onder last, dat lijkt er al meer op...)

Ik zie in de beschrijving van de motor ook niks over het maximale voltage en de opgenomen stroom, lekker vaag.
In de commentaren eronder is sprake van een 35A EZ regelaar, da's niet bepaald veel voor een cat van 60 cm.

Volgens mij moet je dit niet willen proberen zonder een op maat gemaakte koelmantel, die op de brede randen van de motor afdicht, de ribbels zorgen dan wél voor een extra groot koeloppervlak.

Groeten, Jan.

Het is maar een 380 motor in een 540 behuizing, dus gaat niet lukken, ook niet met waterkoeling gewoon niet sterk genoeg..

Heren,

bedankt voor de antwoorden, het was een idee ..maar waarschijnlijk kies ik beter een boot-motor waar de waterkoeling al bij zit en gebruik ik deze gewoon lekker voor de auto ....

Back