Auto rijdt vanzelf na starten

• Topicstarter Topicstarter Demo86
  • Startdatum Startdatum
D

Demo86

Guest
hallo,
sinds een paar dagen heb ik een nieuwe nitro onroad schaal 1/10 merk seben.
eerst ff mijn auto gegevens:
Technische specificaties:

2,67cc motor (16CXP 1,5 PK)
Trekstarter
4 wiel aangedreven (4WD)
Onafhankelijke wielophanging
4 hydraulische schokdempers
4 Racebanden
2 speed versnellingsbak
Aluminium frameplaat
Cardan aandrijving
2 kamer resonantie uitlaat
Wielbasis: 200 x 260mm
Lengte: 380mm
Breedte: 200mm
Gewicht zonder body: 1800gram

als ik de auto start dan rijdt deze meteen weg met een redelijke snelheid.
hij is helemaal nieuw en heb nog niks veranderd aan de instelling van de motor. als ik de rem indruk slaat de motor meteen af.
de motor moet nog ingereden en moet dus eerst stationair draaien maar dit is dus nu onmogelijk

ik neem aan dat ik nu eerst de caberateur moet instellen,
maar bij welke carberateur instelling moet ik beginnen??
of moet ik evt. en andere instelling veranderen.

wie o wie helpt me uit de brandt!!!

Haal het luchtfilter eraf.
Zet de apparatuur aan en kijk in de carburateur als je remt. Als het gat verder dicht gaat moet je eerst op de zender de ST TRIM zo ver verdraaien dat de carb dicht staat.
Gaat de carb helemaal dicht moet je aan de stationairschroef draaien totdat er een klein spleetje ontstaat.

ST TRIM heb ik al mee gedraaid en als ik hem verander dan gaat hij alleen nog maar harder rijden. de meest logische oplossing is de caberateur instellen maar ik heb geen flauw idee bij welke ik moet beginnen.

gr.

Prrrffff was niet wakker, ik bedoelde de TH TRIM maar zo te lezen had je die wel gevonden.

Als de carb niet met de trim goed dicht te krijgen is moet je de TH trim in het midden zetten, de schroef van het heveltje op de servo loshalen en het heveltje loswippen van de servo. De as waarop die zit bevat tandjes, je kunt het heveltje een tandje verdraait er weer opschuiven en vast schroeven. Dan kan je opnieuw met de trim kijken als je de carm mooi dicht kan laten vallen.

de opening van de carburateur is net 1mm. als ik hem kleiner afstel dan slaat de motor af.
nu de opening net 1mm is rijdt hij nog steeds meteen weg met een redelijke snelheid? wellicht de toerental afstellen?

ja deze had ik ook al bekeken;)
alleen hier werd ik ook niet wijzer van?!, alleen dat mijn main needle op 6 slagen stond terwijl in deze handleiding staat dat deze 3 moet zijn. dus ik ben bang dat de rest ook niet goed staat en ik heb er eigenlijk niet zoo heel veel verstand van:(

Misschien moet je in je profiel ook even je lokatie invullen zodat er iemand in de buurt zich kan melden om je op weg te helpen.

Die gezien het merk Seben niet snel bij een echte modelshop vandaan zal komen .....

Gezien het wegrijden en stilvallen bij het remmen zou ik eerst de koppeling eens goed nakijken.... Die 2 dingen wijzen namelijk wel heel erg in de richting van problemen met het veertje of iig de koppeling opzich ;)

Back