Auto sloeg op hol bij uit zetten.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Dayli, 27 jul 2010.

  1. Dayli

    Dayli Guest

    ik heb net samen met een vriend een nitro auto in elkaar gezet
    dus wij de auto starte en een tank stationaire laten lopen toen er bijna niks meer in de tank zat wou.

    ik door de buis dicht te knijpen de motor stoppen en op dat moment begon de motor op maximale toeren te draaien
    en begon de motor te roken.

    Nou is mijn vraag kunnen we de motor veilig nog een keer starten of kan het dan fout gaan??
     
  2. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    wel,
    motor draaid dan altijd hoger als je de darm toeknijpt.
    maar slim is dat niet tijd het inrijden..

    mvg
     
  3. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Dat de motor harder gaat lopen komt omdat ie minder brandstof krijgt , mengsel wordt armer en motor gaat meer toeren maken ...

    Volgende keer de uitlaat dichtdrukken of het vliegwiel stilzetten met behulp van de achterkant van een schroevendraaier.
     
  4. Dayli

    Dayli Guest

    ik zie nu dat er nitro uit de motor spat is dat normaal??
     
  5. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Wel bij het inlopen.
    Heb de tittel even aangepast, naar wat normaler nederlands.
     
  6. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Ligt er helemaal aan waar de nitro eruit spat..
     
  7. cajo

    cajo

    Lid geworden:
    30 nov 2008
    Berichten:
    677
    Locatie:
    Uden
    er zal onverbrande brandstof uit de uitlaat komen omdat de motor bij het inlopen te rijk moet zijn afgesteld, dit wordt minder als de motor is ingelopen maar er zal altijd vettigheid uit de uitlaat komen.
     
  8. Dayli

    Dayli Guest

    het komt net onder dat gekleurde gedeelte van de motor(weet de naam even niet)
    alleen motor start heel moeilijk soms slaat die aan en valt die weer uit.

    De nitro staat rijk afgestelt en bij stationair geeft die net genoeg nitro om te blijven draaien
     
  9. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Net niet genoeg om af te slaan,bedoel je denk ik ?
     
  10. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Het komt dus onder de koelkop vandaan.
    FF de koelkop eraf halen.. LET OP DAT HET GOED SCHOON IS....

    en dan opnieuw erop zetten en de bouten gelijkmatig kruislings aandraaien.
    VAST IS VAST...

    Een nieuwe motor start nu af en toe erg lastig.. Komt wel goed..
     
  11. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    als het vanavonder de koelkop komt met je die idd even los vijzen
    idd trg kruislings vast draaien..(moet ook als je een auto velg veranderd)
    niet veel mensen weten dat.
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.808
    Locatie:
    Sassenheim
    Kan ook een losse uitlaatbocht zijn (komt vaak voor) of hij heeft ooit de gloeiplug eruit gehaald en niet het koperen ringetje gebruikt met terug plaatsen.
     
  13. Dayli

    Dayli Guest

    motor is weer in orde helemaal zuiver gemaakt alle 2 de ringen terug gezet.

    uitlaat bocht??
     
  14. Dayli

    Dayli Guest

    vandaag weer auto gestart nou zag ik dat de nitro er uit spat waar de zuiger zit het was dus niet de koelkop
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.808
    Locatie:
    Sassenheim
    De zuiger zit in de motor als daar zichtbaar brandstof vandaan komt mis je iets aan je motor.....
    Misschien een idee om even een foto te maken en opp de foto te omcirkelen of een pijl te tekenen waar het vandaan komt en dan hier te plaatsen?
     
  16. Dayli

    Dayli Guest

  17. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    En daar kan het niet vandaan komen, of er zit een scheur in je carter.. als het daar nattig is, zit de koelkop nog steeds niet goed erop...
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2010
  18. Dayli

    Dayli Guest

    ik zie nu dat er openingen zijn gemaakt in de cilinderschacht waar de zuiger op en neer beweegt ik denk dat daar de nitro uit spat
     
  19. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Dat hoort.. dat zijn de poorten in de cilinder..
    Verdiep je eens in de spullen, wordt alles duidelijker van, we hebben een stuk of 6 stickies bovenaan dit forumdeel met veeel info.
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.808
    Locatie:
    Sassenheim
    Ehm.... je hebt de kop eraf?
    Waarom zou je dat doen?

    Belangrijk is dat je alles weer goed terugbouwd, ook met alle dunne ringen. Dan de schroeven kruislinks in kleine stappen strak aandraaien.

    Maar als het daar lekt kan ik mij alleen bedenken dat:
    1) de kop er niet goed op zat
    2) geen koperen ring bij de plug gebruikt is
    3) de uitlaat toch los zit.

    Wat voor kleur heeft de vettigheid? Is het mooi doorzichtig als verse brandstof of is het donkerder van kleur?
     

Deel Deze Pagina