auto uitelkaar halen voor zuiver te maken

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door BlackFox, 13 aug 2003.

  1. BlackFox

    BlackFox Guest

    heeft er iemand een paar tips voor mij, want ik ga mijn Protech Nitro Tech tuned version eens volledig uitelkaar halen om hem zuiver te maken.
    Waar moet ik op letten ?ik heb ergens van die clipjes gezien die op de assen zitten, mag ik die weghalen of beter van afblijven ? En de motor met aandrijving en al ?

    Alvast bedankt.
     
  2. P@trick

    P@trick Guest

    ik heb de nitro fun ook helemaal gedemonteerd en zuiver gemaakt en alle klipjes voorzichtig verwijderd en weer gemonteerd en hij staat weer inelkaar op en top
     
  3. Tja, dat weet jijzelf waarschijnlijk het beste Blackfox want jij hebt tenslotte een Protech.
    Heb je geen bouwhandleiding ofzo?
    Dan zou je daar ff in kunnen kijken.
     
  4. BlackFox

    BlackFox Guest

    Ja, hij is nu al uitelkaar en ik heb idd een handleiding waar het instaat, maar ik wou gewoon enkele tips hebben voor hem trug in elkaar te zetten of waar ik voor moet oppassen zodat ik niets afbreek.
    Ik ga nu de chassisplaat meegeven aan mijn broer zodat die een nieuwe kan maken, want die is vanvoor afgebroken waar de bumper aan vast moet.
     
  5. Nou, succes!
     
  6. BlackFox

    BlackFox Guest

    bedankt, ik kan het gebruike denk ik :wink:
     
  7. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    Toevallig niet afgebroken door een crash?
    toe ik zonder kap reed op het circuit (was aan het afstellen) botste ik en plooide de bumper met metaal en al zodanig naar beneden dat de voorwielen 3 cm van de grond stonden :schrik:
    nog best dat ik ze met een gewone tang weer kon plooien, maar nu staat zelfs een beetje naar boven :teacher:
     
  8. BlackFox

    BlackFox Guest

    nee, op een onregelmatig stuk een beetje rijden tegen 20 per uur en gewoon losgebroke :?
     
  9. reload

    reload Guest

    Als je em hebt schoongemaakt en weer in elkaar hebt gezet, zou je dan je bevindingen hier ook even kunnen plaatsen? Ik ben namelijk van plan binnenkort hetzelfde te doen met mijn tech 12 en ik kan alle hulp wel gebruiken...:)
     
  10. BlackFox

    BlackFox Guest

    hij staat al trug in elkaar van gisteren en het was echt veel makkelijker dan ik d8.
    Bij het trug inelkaar zetten moet je alleen opletten dat je de motor tegoei zet met die tanwielen enzo.
    Ik raad je aan om even aan de tandwielen vd versnellingsbak te draaien en dan weet je ongeveer welk gevoel dat is als je ze trug inelkaar zet.
    Met het bovenste deck (of hoe da ding ook heet) moet je ook opletten dat geen kabels tss de riemen kan komen, dat is alles ongeveer.
    Als er iets is vraag je maar :wink:
     
  11. reload

    reload Guest

    Ok bedankt. Even nog over de afstand tussen de tandwielen: is het niet zo dat er een vloeitje tussendoor moet kunnen zonder dat deze gaten krijgt, echter wel mag kreukelen...?
     
  12. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.590
    Locatie:
    Veenendaal
    inderdaad, als er geen gaten inkomen is het goed. Ik heb mijn Protech Nitro Tech ook eens volledig uit elkaar gehaald, tot het laatste schroefje aan toe. Ik heb alles toen schoongemaakt en weer in elkaar gezet en kapotte onderdelen vervangen. Ik was er wel even mee bezig, vooral het schoonmaken.
    Let bij het in elkaar zetten goed op dat je de remplaatjes niet te los en ook niet te strak aandraait, anders werkt je rem niet goed. Ook de riemspanner bij het riempje voor de versnellingsbak vergt aandacht. Deze kan je best wel strak zetten. Zo dat je de riem nog wel iets kunt induwen met je vinger, maar dat er wel spanning op staat. Dit geeft een betere loop en minder slip in de aandrijving (riempje wil anders nog wel eens doorslippen en dat geeft veel slijtage). Als de aandrijving zwaar loopt, dan moet het riempje misschien weer wat losser.

    @ NITRO: ik snap niet dat het toegestaan is om op het circuit zonder kap te rijden. Ook al ben je aan het afstellen, rijd altijd met een kap op het circuit. Er hoeft maar een iemand op je auto te botsen en hij ligt in de prak en jij hebt misschien ook weer ruzie over wiens schuld het nu was...
     
  13. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    Wat ik heb gehad is:
    als je ooit besluit om je diff's uiteen te halen die dit dan met uiterste voorzichtigheid of begin er niet aan
    de diff zit vast met een inbus 2mm (alu) daar mag je echt niet veel kracht op zetten af ze draaien metteen door!!! :hammer:
    Ik heb dat voorgehad en mocht direct een nieuwe vijs bestellen... :cry:


    nu we hier toch bezig zijn: ik moet mijn belt pully die op de center bulkhead zit vervangen want die is versleten, nu zit daar een E- clipje voor en ik vraag me af hoe ik die erafhaal...heb al gehoord dat je daarvoor tangen bestaan maar die heb ik niet dus .... :roll:
     
  14. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    hé dirk-jan,
    het was in de week dat ik reed en ik was helemaal alleen op het circuit dus....
    no prob...
    anders rij ik echt nooit zonder kap op het circuit hoor
     
  15. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.590
    Locatie:
    Veenendaal
    Een E-clip kan je er gewoon met een platkop-schroevendraaier vanaf duwen. Kijk wel uit dat hij niet weg springt..
    Zelfs als je alleen bent zou ik met kap rijden, dat is het veiligst voor je auto. Een kap kan je namelijk heel wat nare schade besparen (en ik spreek uit ervaring.)
     
  16. reload

    reload Guest

    Als je het clipje er met een schroevendraaier eraf duwt en je raakt em (zoals Dirk Jan al aangaf) niet kwijt omdat ie 10 meter wegspringt :wink: zou ik je wel willen aanraden om em voor het erop zetten even een klein beetje dicht te duwen met een tang. Mijn clipjes werden iig iets breder nadat ik ze er met een schroevendraaier had afgeduwd. Beetje smaller knijpen met tang en het zit weer als gegoten. Een speciale tang heb ik nog nooit nodig gehad.
     
  17. BlackFox

    BlackFox Guest

    Die e-clipjes had ik ook wat problemen mee :wink:
    gewoon 2 platte schroevendraaiers in die 2 gaatjes duwen en dan uitelkaar duwen en dan springt em er wel af.
     

Deel Deze Pagina