Heren. Ik ben een "vreemde eend" in deze bijt. Normaal modelbouwer voor alles waar vleugels aan zitten en actief op het andere gedeelte van dit forum. Een kennis heeft enkele jaren geleden een Graupner Azimut gekocht met alle bijbehoren. Die is verder op een kast blijven liggen. Omdat ik het wel een uitdaging vind, heb ik aangeboden deze boot te bouwen. Tenslotte heb je verstand van kunstoffen, lijmen, electronika, besturing etc. Het extra probleem bij deze boot is de "jet" aandrijving of hoe noemen jullie dat. Nu zoek ik extra informatie doe me kan helpen deze boot netjes af te bouwen. Of moet deze posting bij speedboten, want ik denk dattie hard gaat.
Richard, je kunt je vervoegen bij het xtreme forum daar huizen de meeste Speedbootgekken, ook nuttig is misschien een bezoekje aan de stand van Xtreme in zwolle..................Peet......................8) www.xtremercboats.com
Azimuts Richard, ik heb 'm ook gebouwd; hij gaat inderdaad redelijk pittig. Wat zijn de vragen? Roept u maar!! En Ovipetje (ook actief op dit forum) heeft 'm van mij overgekocht, dus ook hij is een bron van kennis. Groet, Roel.
ja ik heb er dus ook mee gevaren, inderdaad een extreem model, ik heb geen bouwervaring, want zoals roel al aangaf hij heeft hem gebouwd en ik kocht hem van hem over, hij vreet accu's ik voer op 12volt 8 ah loodaccu's en die waren in 10 minuten echt super leeg, maar wel super om mee te varen :twisted:
foutje het bericht van ruud48 had mijn bericht moeten wezen, ruud48 is mijn vader, en hij stond nog ingelogd, ik zat niet op te letten maar ik heb dus ook de atlantic challenger
Dank voor alle aangeboden hulp! Ik zoek eigenlijk iemand waar ik een avondje mee kan babbelen over de bouw, dan neem ik alle spullen mee en dan moeten we kijken wat er nog allemaal courant is, want eea is al plm 5 jr geleden gekocht. En of er nog iets bij gekocht moet worden. Daarnaast info uitwisselen over diverse zaken waar ik tijdens de bouw op moet letten, ik wil zo'n dure kit niet verpesten, vooral omdattie niet van mezelf is. Het mooiste natuurlijk spieken bij een al gebouwde boot!
dan zou je contact op moeten nemen met roel, hij is de bouwer van mijn model, dus hij weet wel het een en ander, volgens mij heeft hij er toen ook een recentie over geschreven, hij weet vast wel in welk blad dat gestaan heeft. maar gebruik niet zoals hem demontagelijm............ :wink: of wel roel???? succes met de bouw
Alle petjes: opgepast! Geen grappen over mijn lijm, of ik begin over jouw accu's en ventilatoren... Richard, ik stuur wel een mailtje... Roel.