Hoi medebouwfanaten Na het bouwen van een B28 met een borstelloze motor ben ik dit zelfde van plan te gaan doen met een Aizmut. De boot heb ik maar ik moet er nog helemaal aan gaan beginnen. Welke knutselende kapitein heeft ervaring met deze boot en kan mij behouden voor beginnersfouten danwel wie is fabrieksfoutjes tegen gekomen. Alle tips zijn meer dan welkon. henk
Hallo... Riep er iemand?? Ik zag mijn naam voorbijflitsen... In HB heb ik een aantal jaren geleden een Azimuth beschreven. Als je er behoefte aan hebt, kan ik dat artikel wel inscannen. Heb je daarna nog vragen, weet je me te bereiken. Ik lees het wel... Groet, Roel. (dank je wel Jan, voor het promoten... :lol: )
ik denk dat jij deze gebouwt hebt roel, drikkie, jij hebt hem toch van mij gekocht vandeweek? dus bij roel zit je aan het juiste adres........ want ik heb dus totaal geen bouw ervaring, alleen maar acuu sjouw ervaring
Sorry dat ik hier evntjes tussen spring, maar voor mij lees ik hier ook iets erg interresant. Hoi medebouwfanaten Na het bouwen van een B28 met een borstelloze motor ben ik dit zelfde van plan te gaan doen met een Aizmut. B28? borstelloze motor? HENK? kan jij hier wat meer over vertellen, en heb je fototjes. ik ben namelijk zelf nu ook bezig met die boot, en bij mij komt er ook een borstelloze motor in, maar als jij me meer info kan geven, misschien dat ik daar dan iets mee kan doen, waardoor het bouwen voor mij nog iets makelijker wordt, of dat er dingen zijn waar ook ik tegen aan kan lopen, en waar jij misschien een tip voor heb, hoe ik dat dan kan oplossen. Ben benieuwd, en wacht vol spanning af.
Mario jij hebt toch met je Extreme moony project toch een setup gemaakt die ook je voor de azimut zou kunnen gebruiken ??? Ps ik vind dat een mooie boot die Extreme Moony!! http://www.mariosrcmodels.com/graupner_moonraker.htm http://www.mariosrcmodels.com/movies/extreme_moony.mpg :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
Je zou inderdaad de setup die ik voor mijn Xtreme Moony heb gebruikt ook kunnen gebruiken voor de azimut, het wordt dan wel flink slopen en aanpassen, maar het is te doen. Alleen is het voor de boot niet echt bevoordelijk, en moet je hem flink verstevigen, want der komen nog al wat krachten op te staan. Verder zal het vaar gedrag er ook niet veel op vooruit gaan, maar zal het eerder een boot die af en toe hapt naar de baas worden. MMmmm misschien een volgend project....Azi Xtreem... Nee, eerst de moony maar eens wat verder afbouwen.
Of Misschien deze setup?? Empfohlene Motorisierung Maßstab 1 : 20: 2 x 40-mm-JET Motoren 2 x Plettenberg 355 / 30 / 5 oder Ultra 1800 M Zellen 20-24 NC 3000 oder 4000 mAh Drehzahlsteller 2 x 70 A oder 1 x 100 A Empfohlene Motorisierung Maßstab 1 : 30: 2 x 28-mm-JET Motor 2 x Johnson-700-Neodym 12 V Zellen 12-14 NC 3000 mAh Drehzahlsteller 1 x 70 A für beide Motoren http://www.jet-drive.de/Boote/Gentry/Gentry.htm
Hoi, Ik ben ook bezig met de Azimut. Ik heb er nog niet zoveel aan gedaan, maar persoonlijk vond ik de glasvezelversterkt polyester romp te slap. Ik heb er inmiddels een extra laag epoxy met geweven koolstofvezelmat (300 gram/m2) ingelegd en de boot is echt ontzettend veel stijver geworden, maar uiteraard ook iets zwaarder. Verder vindt heb ik de jet inlaten ook bekleed met koolstofvezel voor de sterkte. De servohouders van triplex zijn ook veel te slap en schadegevoelig, zodat ik deze eruithaal en hiervoor in de plaats polyester profielen ga monteren. (Ik werk bij een polyesterfabriek dus kan zelf gratis aan hars, koolstofvezel en de profielen komen) De boot wordt zo veel sterker. Ook monteer ik twee borstelloze motoren, ZONDER de 1:2 vertrager welke voor de standaard 700BB motoren wel nodig zijn. Voor de montage van de motoren gebruik ik weer de polyester profielen die ik met epoxy aan de romp zal verlijmen. (Bestand tegen hitte en water en toch sterk en licht) Groetjes en succes, Rob (vandaag voor het eerst op dit forum)
Je woont trouwens wel erg dicht bij mij Henk. Met een beetje radiografisch bereik kunnen we bij de brug van Stampersgat elkaar vanuit huis tegemoet varen. (Als de Azimut klaar is tenminste)
Euhh, Rob, je gaat er wel heel erg van uit dat de romp te slap is... op de manier zoals jij het doet wordt ie straks wel heel erg sterk maar ook een kilo of wat te zwaar !!!, de eerste stelregel bij een jetboot is het hele spul licht te houden !!, ook met borstelloze aandrijvingen moet je rekening houden met het gewicht.... Graupner weet echt wel hoe ze een model moeten maken... als je dan perse de boel wilt versterken doe dit dan met koolstof plaat dan maak je hele bubs niet onnodig zwaar.... ................................Peet...................................8)
daar ben ik het helemaal mee eens pete, toen mijn pa die azimut bouwde heeft die volgens mij helemaal geen problemen gehad met stevigheid. En we hebben er toch hele gekke dingen mee gedaan... grt Kor
Pete, Ik schreef ook juist dat ik hem met koolstofvezel heb verzwaard! Romp is ongeveer 400 gram zwaarder geworden, maar veel sterker.