Kan iemand het B prog van de F3p site eens beschrijven? Kom niet zo wijs uit die arresti symbolen. http://www.f3jscore.com/f3p/2008-2009/F3P-B10.jpg
1. Takeoff 2. Cubaanse acht met halve rollen. 3. Vierpuntsrol 4. Hoge hoed met kwart rollen, start inverted? 5. Humpty Bump (die rol snap ik niet, moet dat geen halve rol zijn als hij inverted eindigt? ik vermoed: Halve rol naar inverted, push, push, pull? 6. Rollende cirkel met een rol geintegreerd. 7. 1 volledige torqueroll 8. Landing.
Humpty Bump is inderdaad zoals vorig jaar in A gevlogen en inderdaad halve rol naar rugvlucht (na passeren middellijn), push (90 graden) en vertikaal omhoog, push (180 graden), loodrecht naar beneden, pull (90 graden) naar horizontale vlucht terug (heen- en terug vlucht op zelfde hoogte, radiussen van de 2 stuks 90 graden "bochten" en de 180 graden "bocht" dienen gelijk te zijn. Figuren 2 en 7 zijn ook zoals vorig jaar in A gevlogen. SC: "correct me if I'm wrong"
.. loodrecht omlaag.. En dus 3 shockies op voorraad hebben.. :-| Hmm, of ik nu laatste ben in B of C gisteravond laat wou bijv t hoverfiguur nog steeds voor geen meter!
Is een torqueroll, gaat nog een stapje verder he Zijn jullie nu al weer aan het indooren? (waar?) Grt.
outdooren, naast de flat voor mijn deur. Flat geeft veel licht. Indoor straks weer in alphen, ngein, westland, en paar keer creil of zo.
Het programma zoals Robin het aangeeft klopt inderdaad. De Humpty-bump moet gevlogen worden zoals Koen dat beschrijft. Wat nog gewijzigd zal worden is dat de hoge hoed NIET in rugvlucht word aangevlogen. Hij is dus precies hetzelfde als vorig jaar. In dit lijstje is ook nog een figuur niet opgenomen. Er komt namelijk nog een vierkante looping bij. Succes met trainen!! De laatste puntjes aan de beschrijvingen worden nu nog afgewerkt . Het zal dus niet heel lang meer duren totdat ze beschikbaar zijn.
Hey Henry, Leuk dat je ook gaat meedoen! Vergis je niet, om het C-programma netjes te vliegen (in een hal) is al een hele opgave wat vaak word onderschat.
Ik kijk er iets anders tegenaan, uiteraard. Alle figuren uit het B programma kan ik gewoon, behalve dus die cirkel met rol. De figuren uit het C programma uiteraard ook. Welke ik ook zal kiezen, de handicap van het in een hal vliegen zal ik altijd houden. Daarvoor maakt het dus niet uit wat ik ga vliegen. Eigenlijk is het natuurlijk tijd dat een 'buiten vlieger' iets gaat winnen bij F3P, maar ik vrees toch dat het kunstje wat de 'indoorvliegers' de afgelopen jaren geflikt hebben, voor de buitenvliegers er niet inzit
Torqueroll zit er dus ook al aardig in? Ff iets anders jongens; waar kan ik vandaag de dag zo'n plastic shockflyer setje halen? (met hevels e.d.) Eerst had rctechnics ze, later niet meer, en nu heeft Hangar ze zelfs niet eens meer Grt.
Ik geloof dat dat het lastigste figuur van A vorig jaar was om echt goed te krijgen. Wie gaat er nou A, B of C vliegen eigenlijk? Is er al iemand met een lijstje? Ik denk dat ik weer C doe. Niet dat ik de B figuren niet kan maar C beviel me vorig jaar wel.
Zoals het er nu voorstaat heb ik iig de 1e plek Hoewel B er wel erg verleidelijk uitziet... eerst maar weer eens wat binnen gaan vliegen.
Nee, maar die kan ik tenminste wel.. ziet het er niet uit, maar ik kan het wel. Die cirkel met geintregreerde rol, is me tot op heden nog niet gelukt Je kunt ze ook bij Ikarus bestellen. Quartel had ze ook..
Ja, ik meen me te herinneren dat die nogal duur waren voor wat er in zat...... Ook zoiets; Aircraft-world had altijd 2s350 pakketjes die flinke hoge stromen konden leveren en niet al te zwaar zijn, maar nu hebben ze alleen nog de 2s300 of 2s400, grrrrr Grt.