Hallo mannen en vrouwen Voor een volgende boot ben ik van plan de WTC te maken uit een PVC buis en zou graag voor de sluiting van de boot die PVC bajonetsluitingen voorop rioleringsbuizen gebruiken, heeft er daar iemand ervaring mee of is het een goed idee ? fotos van de sluiting te zien op www.rc-boten.tk Vriendelijke groetjes : Marc
Heb er geen ervaring mee maar volgens mij kan het wel werken. Als het in de alledaagse praktijk van het rioolmaken gebruikt wordt kon het ook wel eens voldoen voor een duikboot. Als je gaat experimenteren laat dan eens weten of het werkt? Groetjes, U-Kater
hallo mannen; Je kan die sluitingen vinden vanaf 75mm diameter tot ???.Ze zijn zeer stevig gemaakt en denk persoonlijk wel dat het moet kunnen werken. Ik heb ze in het verleden gebruikt bij een molch,maar heb hem dan verkocht en nooit zien duiken,maar het werkte wel proper en makkelijk en niet duur in aanschaf. Ik zal volgende week eens iets proberen ermee,hoe kun je dat het beste testen?Ik dacht aan 2 sluitingen en een ventiel om er druk op te plaatsen? Iemand betere ideeen? groeten Marc
Hoi Die kun je gewoon krijgen, ze lopen van 75mm tot iets van 110mm... Ik heb ze zelfs gezien van 160mm maar ik weet niet of ze die nog hebben. Je kan ze bij een loodgietersbedrijf laten bestellen... Groeten Justin
ja inderdaad,je kan ze gemakkelijk in een doe het zelf zaak bv gamma vinden of beter bij een loodgietersbedrijf,ik denk zelf tot 200 mm groetjes :lol: Marc
hallo heren, Volgens mij is dat GEEN officiele bajonetaansluiting wat Norbert Brugge verkoopt. Ik ben zelf loodgieter cq dakdekker En Marc als ik jouw was zou ik een frans ventiel halen bij de fietsenmaker en als je mazzel heb kan je een ouwe binnenband zo uit de bak halen. groeten, Ron
Hallo Ron Keller, wat bedoel je hiermee? Volgens mij is dat GEEN officiele bajonetaansluiting wat Norbert Brugge verkoopt. Ik ben zelf loodgieter cq dakdekker Ik heb bij Norbert Brüggen nog nooit sanitair of loodgieters spul gezien in de verkoop. De bajonetsluitingen van Norbert worden gedraait van aluminium. @Marc, bedoel je die buizen met die rubber rand? Laat eens een foto zien als je die hebt. Hein
goede avond Hein, ik was iets te snel met zenden Maar wat ik bedoel is dat , naar mijn weten er geen bajonet aansluitingen zijn voor rioolen wel schroefdeksels etc etc Een bajonet aansluiting kan je namelijk een kwart slag draaien en je boot is dicht . En dat product wordt door Norbert Brugge verkocht. Die bajonet aansluiting kan je gebruiken voor de U-47(robbe) en de U-2540(robbe). groeten, Ron
Hallo Ron, Norbert heeft ze in veel maten. Zelfs op speciale bestelling. Maar de levering duurt meestal wat "langer". En de standaard ringen zijn heel goed, ik heb er al 10 jaar een in een van mijn boten. Hein
Hein, Mijn U-47 is helemaal klaar,maar is zo,n bajonet aansluiting makkelijk in mijn boot te bouwen ????? Of moet ik een compleet ander wtc gedeelte maken ???? Groeten, Ron
@ ron, vraag het aan raf, hij heeft ook later een bajonet van norbert er in gezet ..... als je goed op het forum zoekt dan zal je er nog wel ergens een verslag met foto's van vinden, raf heeft hier op het forum laten zien hoe zijn verbouwing verliep.. groeten, jeroen