Hallo, Ik heb een Team Associated RC10B5M buggy besteld en ben op zoek naar goede banden voor een kleibaan (MAC Vlijmen). Kan iemand mij adviseren welke banden, compound en inserts te nemen? Alvast bedankt.
Neem eens contact op met de Dames & Heren van MAC Vlijmen: http://www.macvlijmen.nl/ Zij kunnen je vast en zeker helpen!
Kijk eens op het Youtube Kanaal van Shortcourseworld, die rijd ook op klei, maar met Jconcepts banden. Maar inderdaad, tips van de lokale racers zijn het best, ik zou zeggen rijd er eens langs, en kijk waar zij mee rijden, misschien mag je zelfs wel wat lenen?
Hallo stcracer Ik rij ook op MAC Vlijmen en ik rij het liefst op pro-line blockade m3 en voor op pro-line 4rib m3. Maar ook de caliber en de holeshots gaan goed. Op dinsdag en vrijdag avond is er altijd wel iemand van MAC Vlijmen op de baan aanwezig voor als je nog vragen hebt. gr tom
Hoi Tom, Ik probeer er morgenavond te zijn met het chassis (is gebouwd) en alle elektronica. Kapje moet nog gespoten worden, ga voor hetzelfde principe als Arjan denk ik, voortaan alles 1 kleur (knalgeel). Dan nog een shorty accu kopen en dan denk ik dat hij ver af is. Leo
Ja, ik hoorde het gisteren, ik wist het eigenlijk ook al. Pas nog met je auto gereden zelfs. Zondag kom ik kijken, dan zie ik welke kleuren afvallen.
Misschien domme vraag maar ik kan het antwoord niet vinden. Ik vind 2,2" banden maar mijn velgen zijn 2,4". Zijn er 2,4" banden of moeten de 2,2" erop gelegd worden?
Daar moeten gewoon 2.4 banden op geloof ik, anders houd je rubber over door de bredere sidewall van de 2.2s. Er zijn wel 2.4 banden, maar de blockades nog niet geloof ik: http://prolineracing.com/index.php?p=catalog&mode=search&search_in=all&search_str=2.4"&x=0&y=0
Bij mijn weten zitten er 2.2 velgen standaard bij de b5m kit. Maar er zijn tegenwoordig ook inderdaad 2.4 velgen verkrijgbaar en dus ook 2.4 banden,maar dat word nog niet zo veel gebruikt. Ik zou even goed kijken wat voor velgen je hebt omdat de 2.4 banden nu nog duurder zijn dan de 2.2 banden.
Hoi Tom, Ik ben vandaag wezen kijken op de club, de buitendiamter van de banden is 61mm maar het "velgbed" is idd 2,2". Kon nergens op het net vinden wat er standaard in de doos zat, 2,2" dus. Ik kan gaan bestellen! De 2.4 banden die ik kan vinden zijn volgens mij vooral geschikt voor vlakke binnenkleibanen. Ik ga voor de rib en blockades.