Welke banden? Hoi hoi ... Ben weer begonnen met m'n ouwe hobby na 20 jaar. Nu heb ik voor m'n 1ste auto een setje velgen met banden van Carson Precision Grip 1:10. Super voor wat natter weer. Veel grip en goeie wegligging. M'n 2 andere hebben dat dus niet en draaien lekker in het rond met weer zoals vandaag (nat). Diezelfde banden vind ik nergens meer ,wel op eBay maar word niet verzonden naar t buitenland. Wie weet een goeie vervanger ,voordat ik 10tallen euro's weggooi naar m'n zoektocht. Zoek dus echt plakbandjes voor buiten op asfalt op een vochtige dag. Hartstikke bedankt alvast . Ik upload een foto van het profiel wat ik zo goed vind. En met deze draai ik dus lekker rondjes ... En dit zijn m'n autootjes
Zijn het 3 dezelfde wagens, met dezelfde motors? Het kan ook zijn dat de andere 2 meer vermogen of een andere wegligging hebben, waardoor ze eerder rondjes gaan draaien. Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt maar ik zou eerst de bandjes onderling eens omwisselen. Voor je veel zoek werk gaat verrichten en geld uit gaat geven, en het resultaat dan toch niet is wat jij verwacht. Daarnaast denk ik ook niet dat het profiel zelf heel veel verschil maakt. Eerder de samenstelling van het rubber en de inserts. Dat verschil zou je moeten kunnen voelen. Helaas kan ik je niet helpen met merken en types, bij mij staat er helaas niks op. Gr
Zijn idd 3 dezelfde . Als ik de bandjes switch is het probleem verholpen. Maar schijnbaar rijden ze alledrie het best op die Carson Precision Grip het beste. Die vind ik alleen op EBay , maar die verzenden niet naar Nederland. Ik heb wat meer info gevonden en schijnbaar zoek ik Soft Rubber met veel groeven erin. Nou nog een webshop vinden die ze verkoopt, want tot nu toe vind ik nog geeneen met zoveel groeven als de Carson. Op de Carson site staan ze ook niet meer. Maar de aanhouder wint en ben niet van plan op te geven . Bedankt voor je snelle reply ...
Wedstrijdrijders gebruiken deze: http://www.the-border.com/LRP-VTEC-Competition-Wheel-Dunlop-D-20-Rain-tire-65055.html. Zoals je ziet niet goedkoop, maar ze werken wel. Overigens mag je er niet dezelfde grip van verwachten als op droog asfalt.