Bandenlijm gebruiken als secondelijm.

Is bandenlijm (Medial Pro Tyre Bond). Te gebruiken als seconde lijm?
ik moet iets van plastic vast lijmen.

Dat zou niet slim zijn, seconde lijm en epoxy zijn ook niet betrouwbaar op plastic, ik adviseer polystyrene cement, het zelfde spul de gebruikt is voor pvc afvoer pijp en zo te lijmen, dat is overal verkrijgbaar in de bouwmarkt of hobby/kunst winkel.

Tyre bond blijft rubberachtig en dat is niet misschien wat je zoekt.

gaat prima man, heb 7 warhammer legers allemaal van plastic miniaturen, nouja 8 als je het leger dat ik heb verkocht mee telt...

Hangt beetje af van wat voor plastic je wil lijmen natuurlijk maar secondelijm is gewoon geweldig spul

ok, wat raden jullie mij dan aan, merk (link van welke lijm).
Beetje goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb al bijvoorbeeld naar bison lijm gekeken
maar dat is wel erg duur voor maar een heel klein beetje.

ok, wat raden jullie mij dan aan, merk (link van welke lijm).
Beetje goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb al bijvoorbeeld naar bison lijm gekeken
maar dat is wel erg duur voor maar een heel klein beetje.

Meeste plastic kan je gewoon lijmen met de goedkope secondenlijm van bv de aldi of de action..;)

Als het schuim oid is wordt t moeilijker.

Toch neem ik meestal pattex industrie seconde lijm, wel wat duurder maar het lijmt goed. Sommige van die goedkope zit ik mee te klooien, die lijmen echt niet in seconden (ja een stuk of 300).

Toch neem ik meestal pattex industrie seconde lijm, wel wat duurder maar het lijmt goed. Sommige van die goedkope zit ik mee te klooien, die lijmen echt niet in seconden (ja een stuk of 300).

Je moet de juiste lijm kiezen voor het beoogde gebruik. Een CA- lijm ("secondenlijm" ) die niet zo snel droogt is bijvoorbeeld handig bij het lijmen van banden. Je krijgt dan nog even de tijd voor correcties. Als je de avond voor dat je gaat rijden je banden lijmt, is het geen probleem om de wielen een uurtje te laten liggen. Moet je echter tijdens een wedstrijd een stukje overnieuw lijmen, wil je een "snelle" lijm hebben.
Ander aandachtspunt is de ruimte die je met de lijm moet vullen. In principe kan je maar een beperkte naad vullen mey ca-lijm. Heb je een strakke passing, volstaat een dunne lijm. Zit er nog iets van ruimte tussen, kies je voor een dikkere lijm.
Overigens kun je altijd nog met een busje activator aan de gang gaan. Dan is de lijm direct hard.

en dan is het ook wel handig om te weten wat je gaat lijmen, want plastic is een breed begrip

en ik denk dat een tubetje Bison secondelijm bij de plaatselijke supermarkt vaak goedkoper is dan dat flesje "Medial Pro Tyre Bond" wat jij hebt staan

Tenax-7r

tenax-7R is echt perfec spul vor plastic te lijmen.
ik gebruik het om styreen/ABS te lijmen. echt heel goed spul

"Plastic" is zo'n ruim begrip ... en dan nog, wat wil je waarom lijmen ... hoe groot is het lijm oppervlak en komen er krachten op te staan ?? ... Nylon-achtige kunststoffen en afgeleiden materialen zoals Delrin®, maar ook polyethyleen en polypropyleen zijn niet te lijmen (in de zin dat je een stabiele onverbrekelijke verbinding krijgt) ... sommige plastic soorten zoals ABS, Polycarbonaat en Acrylacetaat(Plexiglas) zijn alleen goed (stabilel) te lijmen met speciale lijmen ... en zelfs voor "gemakkelijke" plastics als Polystyreen en hard-pvc geld, wil je een goede sterke verbinding maken dat je met speciale voor voor die plasticsoort gemaakte lijm moet gebruiken ...

daarom juist TENAX-7R, de 2 te lijmen contacten "versmelten" met elkaar. spul is verboden in NL. Maar uitermate geschikt voor ABS/Styreen .

elke modelbouwer die zelf kappen maakt voor zijn scaler kent dit spul wel.

word volgens mij niet meer gemaakt vanwege nieuwe veiligheids regels. maar je kunt vast wel een potje vinden ergens

N Scale Supply - TENAX-7R by Hebco

Back