bandit krijgt geen stroom meer

Forumgenoten,

Ik heb een vraag. Nou wilde ik vandaag nog even met de TRX Bandit VXL gaan rijden maar hij had zelf helaas geen zin erin. Ik drukte het aan knopje aan en deze viel na een paar seconden weer uit. Geprobeerd met 2 vers geladen accus maar nu doet hij dus helemaal niets meer.
Wel moet ik erbij zeggen dat mijn 3000 en 5000mAh Ni-MH accus de laatste tijd erg snel opgeladen zijn, zou het te maken kunnen hebben met versleten accus of zou er iets anders aan de hand zijn?

Alvast bedankt,

Gr, Erwin

Laatst bewerkt:
wegslepen, of laten opduwen naar veilige plek...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................zou de A.N.W.B.
adviseren.

gr Richard

Richardcj,
wat is dit nou?! als je niks te melden hebt, reageer dan niet!

@®win,

heb je de voltage van de accu al gemeten?

- kun je op de lader zien hoeveel mAh "erin" gaat?
- Helemaal uit is vreemd (bij mijn regelaars viel alleen de aandrijving uit bij inschakeling LVC) maar misschien LVC ingeschakeld op de regelaar?

Ik heb niks om de voltage te meten maar morgen dan eerst even richting de overbuurman,die heeft dat wel.
Verder kan ik op de lader niets zien qua laad gegevens, het is een vrij eenvoudige lader van Fighter2

.....eigenlijk hoop ik stiekem dat de accus op zijn, een goede reden om een paar lipos aan te schaffen maar we gaan het morgen zien.

Laatst bewerkt:
Die Low voltage cutoff is een goeie, welke kleur heeft het lampje van de ESC in de korte tijd dat die aan blijft staan ?

Rood = LVC uit
Groen - LVC aan.

- kun je op de lader zien hoeveel mAh "erin" gaat?
- Helemaal uit is vreemd (bij mijn regelaars viel alleen de aandrijving uit bij inschakeling LVC) maar misschien LVC ingeschakeld op de regelaar?

Die Low voltage cutoff is een goeie, welke kleur heeft het lampje van de ESC in de korte tijd dat die aan blijft staan ?

Rood = LVC uit
Groen - LVC aan.

Ik zou het niet meer weten want nu geeft hij helemaal geen stroom meer.
Het lijkt me sterk dat het aan de accus ligt maar waar het dan wel aan kan liggen....?

Bij de VXL regelaar komt het vaak voor dat het aan/uit klopje blijft hangen. Hij schakelt dan een seconde in, maar gaat bij het loslaten van het knopje weer uit... Remedie..Schoonmaken:cool:

Jaja ik ben eruit.
Het draadje van de "cooling fan" lag bloot en maakte kontact met het gevolg dat hij niets meer deed, dus even een tapeje er rond totdat ik weer een nieuw stekkertje heb.
Dat brengt mij op de volgende vraag...Waneer heb je de "cooling fan" (ja zo staat het in het boekje)nodig?

Laatst bewerkt:
Back