Beste forumlezers,
De minischeepjes in de schaal 1:200 zijn een leuke tijdsbesteding, maar ik wilde wel eens wat anders. Een schip zelf bouwen staat al een tijdje op het verlanglijstje.
Daarnaast ben ik ook van plan het een en ander aan extra functies in te bouwen. Dit voor het opdoen van ervaring en als afwisseling van extreem priegelwerk.
Het gaat een model worden van mijn voormalige stageschip; de Barend Biesheuvel van de Rijksrederij.
Bron: Flying Focus
Dit model wordt gebouwd op de schaal 1:100, het is dus twee keer zo groot als ik ''gewend'' was. De reden dat ik niet groter ga is vanwege het handzame formaat.
Het model krijgt op deze schaal de volgende afmetingen:
-Lengte 61 cm
-Breedte 11 cm
-Diepgang 4 cm
Het is een schip met dubbele (verstelbare)schroeven en roeren, daarnaast heeft het schip een boegschroef.
De romp van het schip gaat gebouwd worden van hout, de opbouw en verdere details worden gemaakt van kunststof en messing.
De volgende schroeven zijn besteld:
Een begin is vandaag ook gemaakt aan de romp, de tekeningen zijn uitvergroot en het langsspant is uitgetekend op 4mm multiplex:
De foto van het spant is weinig van over door het verkleinen van de fotos, deze houden jullie dus nog van me tegoed.
Bij deze verklaar ik het bouwverslag voor geopend ;-).
Gr Robin
De minischeepjes in de schaal 1:200 zijn een leuke tijdsbesteding, maar ik wilde wel eens wat anders. Een schip zelf bouwen staat al een tijdje op het verlanglijstje.
Daarnaast ben ik ook van plan het een en ander aan extra functies in te bouwen. Dit voor het opdoen van ervaring en als afwisseling van extreem priegelwerk.
Het gaat een model worden van mijn voormalige stageschip; de Barend Biesheuvel van de Rijksrederij.

Bron: Flying Focus
Dit model wordt gebouwd op de schaal 1:100, het is dus twee keer zo groot als ik ''gewend'' was. De reden dat ik niet groter ga is vanwege het handzame formaat.
Het model krijgt op deze schaal de volgende afmetingen:
-Lengte 61 cm
-Breedte 11 cm
-Diepgang 4 cm
Het is een schip met dubbele (verstelbare)schroeven en roeren, daarnaast heeft het schip een boegschroef.
De romp van het schip gaat gebouwd worden van hout, de opbouw en verdere details worden gemaakt van kunststof en messing.
De volgende schroeven zijn besteld:
Een begin is vandaag ook gemaakt aan de romp, de tekeningen zijn uitvergroot en het langsspant is uitgetekend op 4mm multiplex:



De foto van het spant is weinig van over door het verkleinen van de fotos, deze houden jullie dus nog van me tegoed.
Bij deze verklaar ik het bouwverslag voor geopend ;-).
Gr Robin