Daar heb ik een digitale scan van. Eventueel kan ik deze wel in CAD uitrichten en er een bouwbare tekening van maken.
Arthur, ik denk dat je daar menigeen een dienst mee bewijst. Zelf bouwde ik "Bartje" in het voorjaar van 1963 en nam daar vervolgens met succes deel aan de Kemelzuilen wedstrijd (Boshoverheide), 2e plaats in de klasse A1 ! Mijn allereerste wedstrijddeelname was daarmee direct zeer succesvol, ook 1e plaats Sportmodellen. Ondanks de geringe spanwijdte was het ontwerp binnen de TMVC (Tilb. Modelvl. Club) gewijzigd in een gedeelde vleugel met een aluminium tong door de romp (aanliggend onder aan de bovengording). Dit op advies van Ir. Chris van Nes en natuurlijk mét turbulentiedraad............................ Plaatsing van de tekening dan onder Vintage & Classic, subgroep VFF. L'histoire se répète.
Als er meer liefhebbers zijn zal ik het sowieso wel doen zoals ik bij meerdere projecten in de Vintage draadjes gedaan heb. Ik zal er dan gelijk een freesfile voor de vleugelprofielen van maken, zo'n D4 profiel lijkt me lastig nauwkeurig uit het handje te maken.
Zeker, gewoon twee ribben van alu nemen en een pakket strookjes balsa van het benodigede aantal ribben er tussen (of met een reserve ) Dan kun je alles mooi op maat schuren. Zelfs een vleugel die verschillende koorde aan begin en einde heeft kun je zo prima maken.
Bijgaand de opgepoetste tekening van Bartje, ik heb alles in CAD weer recht en in de juiste verhouding gezet. De tekening is 1:1 afdrukbaar bij de betere printshop. Ik ben benieuwd of iemand de uitdaging aandurft om weer een Bartje te bouwen. Gewoon twee ribben van Alu maken die een beetje fatsoenlijk in model zijn vindt ik al een hele uitdaging op zich .
Ik maak(te) deze altijd van 2 mm 5 lagen triplex, ik heb nog verscheidene Coupe d'Hiver mallen uit de jaren 60 in een doosje.