Zie 3D Printer Capes for BeagleBoard | Top 10 BeagleBoard Projects | EE Times en BeagleBoard.org - community supported open hardware computers for making 3D printer capes for Beagleboard BeagleBone Black
Grappig, ik heb hier nog een BeagleBone Black liggen waar ik nog eens wat mee wil experimenteren. Ik zie alleen niet direct het voordeel boven het ebruik van een standaard arduino? Wie weet is het theoretisch mogelijk om met een BB een echte stand alone printer te bouwen, die ook zijn eigen G-code genereert?
Op een beagleboard kun je gewoon linux draaien, dus ook de tools om te slicen etc. Of er een handig pre-made package voor is, weet ik niet, maar aangezien ubuntu er op draait, zal het waarschijnlijk iets zijn als apt-get install slicr...
Ik weet het. Ik heb het allemaal hier liggen (Beaglebone, Raspberry Pi) en ik ken dus ook de beperkingen. Ik vraag me dan ook af of een Beaglebone genoeg rekenkracht heeft om G-code te produceren. Is in ieder geval wel een esxperimentje waard (als ik tijd over heb)
Ik lig nu te kl*ten met Cubieboard, t.b.v. 1MHz<>30MHz ADC, krijg Android er niet af, te vervangen door Lubuntu. Qua documentatie all over the place.
Beagleboard weggooien en een Cubieboard kopen .. zeker als je ook wilt slicen etc, vanwege het grotere geheugen en de snellere CPU.. en on-board wifi. @ron: BeagleBoardUbuntu - eLinux.org
Oeps, dat is ook wat ik bedoelde, we gebruiken Cubieboard, documentie overal, hier, nergens. Bericht #7 aangepast.
@Garnaal: je bedoelt de Cubitruck? Ziet er niet verkeerd uit (hoewel veel mijn pet te boven gaat, ik ben van huis uit geen software-man) Maar voor dat geld koop je al bijna een tweedehands netbook.
@Ron; slicen = een 3D model in plakjes snijden en daarna de G-code genereren om ieder plakje " uit te tekenen" Google maar eens op het programma "Slic3r" of. "Repetier host" Dit zijn programma's die gratis te downloaden zijn. Normaal gesproken doe je dit op een aparte pc en zet je de G-code op een SD- kaartje die je in de printer stopt (of je verbindt de printer via usb met de pc)