BeastX in zee met Spektrum :)

Voor de Spektrum vliegers onder ons weer een leuk nieuwtje.
SPMAR7200BX-250.jpg

Ontvanger en BeastX in 1.

Hier de specs:
Key Features

• Integrated BeastX 3-axis MEMS gyro
  • 250 to 800 sized helicopters
  • Designed for easy access for field adjustments
  • DSMX safety and control
  • Flight log telemetry compatible
  • 11ms frame rate
  • 2048 resolution
Overview

BeastX flybarless technology is the most powerful, easiest-to-use flybarless technology flying today. And now with the amazing AR7200BX, you can add it to your 250- to .90-size helicopter while saving space and reducing flying weight at the same time. The groundbreaking Spektrum innovation combines a 7-channel DSMX receiver with a BeastX, 3-axis MEMS stabilization system into a single, compact unit. Besides eliminating the mechanical complexity of a flybar, the BeastX technology built into the AR7200BX lets you quickly fine-tune stability, cyclic response and tail response without touching a single linkage or require special software, All you need is your DSM2/DSMX transmitter and this unit.

Groetjes,
Eric

Ja maar dan heet het de CGY750, en die is volledig door Futaba ontwikkeld....
Dit is dus de tegenhanger van Spektrum, en gemaakt in samenwerking met BeastX (aparte firma)
En daar gaat het hierover ;)

deze combos zijn toch ergens tegen (spectrum) hun eigen verkoop?
nu verkochten ze nog satellietjes in combo met pure beastx, maar nu ook al geen ontvangers meer... nu, des te beter voor de piloten hé, alweer minder parts!

Waar kunnen we hem krijgen? :grin:
Komt binnenkort uit las ik.
En komt van Horizon hobby (= Spektrum), dus zal aan het eind van het jaar hier wel in de modelbouwwinkels verschijnen/verdeeld worden.
En anders Google je er maar naar ;)

Laatst bewerkt:
Eigenlijk is het heel slim verzonnen, alles in 1 kastje, je gyro en ontvanger EN een FBL unit erin..

Mag wat kosten verwacht ik :-P

Hij staat bij Horizon op de site voor 240$...
Geen idee wat hij hier uiteindelijk gaat kosten dan, ik verkoop die dingen niet..
we zullen het zien.

Edit van Eric:
Ik had deze link naar een commercieele site zelf ook gelijk kunnen plaatsen, was ik snel klaar geweest..., maar is dus helemaal niet nodig om iets te laten zien.

Laatst bewerkt door een moderator:
De V-stabi en GY750 hebben een ingebouwde governor die dus rekening houdt met je stick bewegingen, die zijn dus net een tik sneller dan governors die in een ESC zitten.

Omdat ze wanneer je je stick beweegt al gas bij geven en niet pas wanneer de ESC merkt dat de toeren lager worden.

Vandaar de vraag van nwolsink.

remon

Dit zou wel een ideale oplossing zijn voor men nieuwe indoorheli...
Wil een Gaui X2 bouwen maar vrees dat het wel nog ff zal duren alvorens deze beschikbaar is in Europa?

I know :)

Ging voor de 'barebone' gaan want zou liever eigen servo's steken.
Zal helaas een losse beastx + ontvanger worden ipv deze 7200X :)

Back