Ik! Einde antwoord! .... Flauw :cry: Een Beckerroer heeft aan het einde van het roerblad nóg een 'flap' erachteraan. Deze flap maakt dezelfde hoek met het roer als het roer met de romp. Oftewel: Het schroefwater wordt nóg meer de hoek omgedrukt, en je roer is effectiever en dus je draaicirkel kleiner. Typ maar eens Beckerroer of Beckerruder in d'een of andere zoekmachine in! Roel
is eigenlijk heel simpel. Het is een normaal roer met een verlenging. Die verlenging heeft een eigen as waar deze omdraait waardoor de effectiviteit van het roer vergroot wordt. Word vaak onder slepers gebruikt naar mijn weten...Zie tekening
Ik zal aan een van onze leden van Vaargroep Flevoland de tekening vragen. Hij heeft ze perfect werkend onder zijn sleper zitten en helemaal zelf gemaakt.
Roel, Kor, Han. Alvast heel erg bedankt voor de informatie. Zie jullie zaterdag of zondag. Groeten Dries.
Dries: Als je van plan was zaterdag naar Soesterberg te komen: Niet doen, want dan is het museum dicht. Zaterdag kiezen: óf Wageningen (MARIN) of Zwolle (60-jarig bestaan van de NVM) Zondag: Soesterberg, vanaf 12.00 tot 16.30. Roel
Roel, Ik ga zaterdag naar Zwolle en zondag naar Soesterberg, maar in toch bedankt voor de waarschuwing. Groeten Dries.
Bij deze de info. Deze is wat minder duidelijk , maarja kopie was ook al donker. Voor diegene die de werkelijke kopie wil hebben ......even een pb'tje
Hallo bombarst, de werking is vrij simpel. Je hebt twee scharnierpunten, 1 voor het hoofdroer en 1 voor de flap. Beide scharnierpunten staan in 1 lijn met de kiel maar liggen wel achterelkaar. Als het roer draait wil de kleine flap ook mee draaien, maar doordat hij een ander scharnierpunt heeft wil hij daarom draaien. Doordat de flap niet op een vast punt zit maar met een schuifbus aan het scharnierpunt vastzit kan hij dus met het grote roer meedraaien. Wil je het eens visueel bekijken kijk dan op: http://www.becker-marine-systems.com/ en ga naar de download sectie en dan movies. Je hebt wel quick time nodig om de films te bekijken maar ze zijn de moeite waard, vooral de 3d animation. André