Beginnen met luchtfotografie

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door Flying Frisian, 23 mrt 2014.

1. Flying Frisian

Flying Frisian

Lid geworden:
    12 feb 2012
    Hallo,

Naast mijn liefde voor het modelvliegen (zweefmodel en 3d model) ben ik druk bezig met fotografie.
    Nu is dat natuurlijk hartstikke mooi te combineren met elkaar doormiddel van een multi-copter.

Maar ik heb totaal geen verstand van deze vliegende objecten.
    Is er iemand die me meer kan vertellen over het filmen en fotograferen met een multi-copter?
    Ik denk dat ik het meeste heb aan een stabiel vliegend toestel?
    Maar wat komt er allemaal bij kijken?

2. mjkooi

mjkooi

Lid geworden:
    11 jan 2013
    Ik ben hier zelf ook wel in geïntreseerd dus dit ga ik zeker volgen!, succes!

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  3. Gerrit Hiddink

Gerrit Hiddink

Lid geworden:
    11 sep 2007
    Je kan het beste een kant-en-klare quad kopen zoals iets van DJI of Blade. Je hebt een "gimbal" nodig, dat is een door servo's bewogen houder voor je camera die de camera horizontaal houdt, wat de quad ook doet. Als je filmpjes wil maken dan is de beste keuze een GoPro.

Verder moet je natuurlijk de camera kunnen richten. Professionelen gebruiken 1 piloot die de quad bestuurt, en 1 fotograaf die de camera richt via een videoverbinding met een minicameraatje op de quad. ALs je niet professioneel bent dan is piloot en fotograaf dezelfde persoon. Officieel moet je dan toch nog een "spotter" bij je hebben die de quad in de gaten houdt en de controle over kan nemen. Maar ja....

Volledige camera's zijn zwaarder en dan zit je niet meer in de categorie "simpele quad". Dan kom je in de buurt van de hectacopters of octocopters die meer gewicht kunnen tillen, maar die minder goed voor een vriendelijke prijs te koop zijn. Die hebben ook ingebouwde "motor redundantie": valt er 1 motor uit, dan ben je niet de controle kwijt en kun je nog landen. Bij een quad is een uitvallende motor gelijk aan verlies van het model: hij wordt oncontroleerbaar.

Succes!

Gerrit

4. Nodri

Nodri

Lid geworden:
    16 jan 2009
    Over een paar weken een meeting ergens in Friesland. Kom dan ff langs om te kijken.

5. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Kijk eens bij de bouwverslagen , staan veel dergelijke copters in...

6. mjkooi

mjkooi

Lid geworden:
    11 jan 2013
    Waar kan ik dat vinden van die meetingen?, waar en wanneer enzo

7. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Goeie vraag!
    Want wil zelf ook de nodige Multicopter vliegmeetings bijwonen aankomend seizoen want vond ze voorheen altijd reuze gezellig en informatief.
    Een dagje Multicopter vliegmeeting bijwonen leert mij 10 keer meer dan een hele dag lezen op dit Forum.
    Buiten dat feit om is het ook nog eens veel leuker.
    Lekker buiten.....gezellig.....samen.....Ha ha ha ha ha
    Toch veel beter dan op de mooie dag binnen achter die computer zitten!!
    Vr Gr

8. mjkooi

mjkooi

Lid geworden:
    11 jan 2013
    Is er niet een topic ergens waar je kan vinden waar iedereen woont enzo, en meetingen?

9. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    Multicopter meetings Kan je nergens vinden, de woonplaats staat onder je naam

10. Kees de Mol

Kees de Mol

Lid geworden:
    20 aug 2007
    Quartel houdt binnenkort een workshop over drones

11. mjkooi

mjkooi

Lid geworden:
    11 jan 2013
  12. daniel44

daniel44

Lid geworden:
    17 dec 2013
    Omdat je al ervaring met modelvliegen hebt kun je prima beginnen met een simpele zelfbouw quadcopter om alles te leren kennen en daarna een serieuzer platform maken voor een camera. Tarot heeft goede en minder dure frames en doe daar een Naza en tiger motoren of sunnysky motoren bij (en de andere electronica, die maakt minder uit van welk merk etc.) en je hebt een goede stabiele 'fotodrone' voor makkelijk onder de 800 euro.

Nog makkelijker en behoorlijk goedkoop is een DJI F550 met Naza v2 en zenmuse gimbal, dan ben je meteen klaar, alleen nog een lipo en ontvanger nodig, en dan heb je meteen een compleet goedkoop pakket dat prima werkt met een gopro. Dan kun je bijvoorbeeld deze nemen: DJI F550 Hexacopter ARF & Zenmuse H3-2D & Naza-M V2 GPS - Quadcopter en Quadcopters? NR.1 Quadcopter dealer - Toemen Modelbouw

13. mjkooi

mjkooi

Lid geworden:
    11 jan 2013
    Weet iemand misschien een mooie compacte camera voor luchtfoto's?, ik had laatst eentje gekocht bij de albert heijn (was in de aanbieding voor 100€), maar die kwaliteit was nog erger dan mij ipad! Terwijl het 16m had moeten zijn dus heb hem meteen terug gebracht

14. Mitchelll

Mitchelll Guest

Nex5 is perfect daarvoor

15. daniel44

daniel44

Lid geworden:
    17 dec 2013
    Een gopro maakt altijd prima foto's en vooral video's. Anders Eem Nex 5. Maar die zijn beide best duur, ik weet niet wat je wil besteden.

16. topix

topix

Lid geworden:
    9 sep 2013
    Een compacte camera is de mobuis;-)

Deel Deze Pagina