Beginnen met luchtfotografie

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door Flying Frisian, 23 mrt 2014.

1. Flying Frisian

Flying Frisian

Lid geworden:
    12 feb 2012
    Hallo,

Naast mijn liefde voor het modelvliegen (zweefmodel en 3d model) ben ik druk bezig met fotografie.
    Nu is dat natuurlijk hartstikke mooi te combineren met elkaar doormiddel van een multi-copter.

Maar ik heb totaal geen verstand van deze vliegende objecten.
    Is er iemand die me meer kan vertellen over het filmen en fotograferen met een multi-copter?
    Ik denk dat ik het meeste heb aan een stabiel vliegend toestel?
    Maar wat komt er allemaal bij kijken?

2. mjkooi

mjkooi

Lid geworden:
    11 jan 2013
    Ik ben hier zelf ook wel in geïntreseerd dus dit ga ik zeker volgen!, succes!

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  3. Gerrit Hiddink

Gerrit Hiddink

Lid geworden:
    11 sep 2007
    Je kan het beste een kant-en-klare quad kopen zoals iets van DJI of Blade. Je hebt een "gimbal" nodig, dat is een door servo's bewogen houder voor je camera die de camera horizontaal houdt, wat de quad ook doet. Als je filmpjes wil maken dan is de beste keuze een GoPro.

Verder moet je natuurlijk de camera kunnen richten. Professionelen gebruiken 1 piloot die de quad bestuurt, en 1 fotograaf die de camera richt via een videoverbinding met een minicameraatje op de quad. ALs je niet professioneel bent dan is piloot en fotograaf dezelfde persoon. Officieel moet je dan toch nog een "spotter" bij je hebben die de quad in de gaten houdt en de controle over kan nemen. Maar ja....