Beginner in de elektro...

thnx ik ben goed geholpen in dit topic :)

Ik heb vandaag van nitrostar zijn DWG'tje ontvangen voor de slowstick en ik denk dat ik hier maar eens mee ga beginnen (hoef ik ook nog geen piepschuim-'zaag' te maken) simpel, goedkoop (lijkt me althans) en makkelijk om mee te vliegen

Mocht hier iemand weten waar ik terecht kan voor 3 mm depron dan hoor ik het graag maar ik zal zelf ook eens gaan zoeken

De hoogteroer servo zit hier op een plankje. (dit is een foto van een Ennu, een heel oud type kunstvluchtmodel voor indoor) het extra gewicht is d buisjes van een buitenmantel van een stuurstang, die net zolang zijn als de servo en 2 stukjes koolstofstaaf die door die buisjes lopen en natuurlijk dat stukje staaldraad van de hoogteroerservo naar de rolroer servo.

Bij de Ennu stuurden we zo de rolroeren mee met het hoogteroer. bij volhoog gingen de rolroeren 50% naar beneden.

No13 zei:
Ik heb met een brievenweger het gewicht van beide ontvangers vergeleken:
4 kanaals AM 27 mhz ding was ongeveer 30 gram
8 kanaals FM 35 mhz was ongeveer 40 gram
Misschien dat de bijgeleverde ontvanger al niet een van de lichtste was?

Klopt. je vergelijkt een hele zware ontvanger met een behoorlijk zware.
Mijn "zware"ontvangers zijn 15g. de indoor ontvangers nog lichter.

Zoals je ook in het slowstick draadje kan lezen ben ik begonnen aan een slowstick, makkelijk om te maken en lekker rustig vliegen (hopelijk ook langer omdat deze niet continu vol-gas hoeft te vliegen

Mijn ontvanger is inderdaad erg zwaar maar ik ga het hier nu toch mee proberen denk ik. Zodra ik weer een keer wat geld over heb komt die ontvanger wel weer :)

vandaag wel mini ontvangertjes gezien van 2 cm3 :P alleen daar moesten weer mini kristallen in blijkbaar, totaal weer 50 euro en die heb ik nu even niet over :)

Back