Beginners FPV

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Tijn G., 1 aug 2011.

1. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    Beste FPV'ers,

Ik kwam een tijdje geleden dit setje tegen: onbekend-setje-1-2-ghz

Ik ben daarmee wat aan het prutsen gegaan, en heb als eerste een TFT schermpje besteld van E-bay voor 23 ,- euro. Dit om eerst maar een beetje te experimenteren. Ik heb het metalen huisje van de camera verwijderd, en vervangen door een fraaie omhulling van tape (het blijft gepruts).

Ik ben van plan om een echt setje te bestellen, maar weet nog niet welke frequentie en vermogen. dit setje is op 1.2Ghz, met draaiknop :rolleyes: en heeft een vermogen van 200 Mw. Een range test moet ik nog doen. De beelden niet optimaal, maar wel duidelijk.

Niet te hard lachen A.U.B. :D

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. freijn

freijn

Lid geworden:
    13 nov 2005
    Warm_Timboektoe Onzinnige berichten 34.128 nutt
    Waarom lachen... als je de boel maar weer heel aan de grond zet zonder ongelukken..

Eerst idd een range test, of op zicht vliegen en een ander laten kijken...

Veel succes !

3. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    Ik ga gewoon vliegen, en als ik hoog zit zet ik de motor uit, en doe een blik opzij. Echt FPV vliegen zal het niet worden. Wel leuk om een beetje te experimenteren. :D

4. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    Gisteren de eerste vlucht gemaakt met het 1.2Ghz setje, en het TFT schermpje. Echt veel bereik heeft het niet, ik denk 75 mtr. De antenne is 11 cm lang, dus geen 1\2 wave denk ik. Je kan een leuk stukje vliegen op het schermpje. Maar die tune, draaiknop is wel k#t.

Sommige stukken op scherm gevlogen, wel lastig met wegvallend beeld.

Dit filmje is gemaakt met de keychaincam, omdat ik nog geen videorecorder heb.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Roel-CP

Roel-CP

Lid geworden:
    25 aug 2008
    Koop ff een patch antenne
    dat scheeld al stukken.

6. 3DFresh

3DFresh

Lid geworden:
    19 mei 2007
    Mooi die racebaan op de achtergrond,,,hihi...

7. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Zelfs met patch zal het brak blijven. Met een 8dbi patch zou je theoretisch je bereik ongeveer verdrievoudigen. Dit setje is het gewoon niet waard om in te investeren.

8. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    Een beter setje staat op het verlanglijstje. Welke frequentie weet ik nog niet, ik denk 5.8Ghz. Eerst maar even sparen, ik heb net gezien wat voor schade de vakantie heeft aangericht op de bankrekening. :D

Tot nu heeft het mij alleen het TFT schermpje gekost. Ik wil wel meteen alles goed hebben. RX/TX, camera en eventueel bril. Ik denk dat ik tegen de winter wel een setje in elkaar kan zetten.

Deel Deze Pagina