beginnersvraag

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Punto, 31 jan 2014.

1. Punto

Punto

Lid geworden:
    31 jan 2014
    Ik denk dat ik de absolute beginnersvraag heb, want ik vind geen antwoord via google. Het spijt me om jullie forum met zo'n vraag te beknoeien, maar ik weet niet waar anders terecht ;).

Ik lees overal dat je voor fpv een transmitter, een receiver, en een camera nodig hebt. Ik dacht echter simpelweg een rc-auto bij de bart smit ofzo te gaan halen, en daar een goedkope webcam of ipcamera of netwerkcamera (allemaal tzelfde in mijn ogen) op te ductapen, om dan de beelden via wifi op pc te zien.

Dan heb ik toch geen transmitter of receiver meer nodig? Ik ben niet op zoek nr professionele beelden of hoge framerate. Is dat dan niet de allersimpelste opstelling? Waar zit t addertje?

Alvast bedankt

2. daniel44

daniel44

Lid geworden:
    17 dec 2013
    Ik ben ook een beginner, dus ik hoop de vraag überhaupt goed te kunnen beantwoorden :) Een goedkope netwerkcamera heeft, naast dat die dingen helemaal niet goedkoop zijn als je ze echt met wifi wilt streamen, een flinke vertraging, en je hebt uiteraard altijd een wifi verbinding nodig. Koop op hobbyking bijvoorbeeld een 5.8 Ghz Boscam setje voor minder dan 40 euro, simpel cameraatje en dan kun je al met een behoorlijk range over de grond zoeven, hoewel je er beter aan doet een enigszins goed vliegtuig/auto te nemen. Misschien nog wel de beste tip: verdiep je eens in de wereld van FPV, er is ontzettend veel te vinden als je goed zoekt. Ik sta nu oo het punt een set aan te schaffen en die heb ik na maanden lezen zorgvuldig uitgezocht ;-)

3. miccim

miccim

Lid geworden:
    25 jul 2004
    2 belangrijkste redenen:
    1. Je moet in je (kleine) WIFI bereik blijven, en voor de FPV-ers is dat -per definitie- niet aanwezig wij waar vliegen (of te klein bereik). Voor rijden door de tuin kan dit prima.
    2. Latency, volledig op camera vliegen wil/kun je alleen als de vertraging klein genoeg is. Normaliter wordt een webcam/WIFI vertraging te groot bevonden.

Er schijnt een snelle, long range digitale overdracht te bestaan (wordt verkocht) voor iets van $ 2000, ooit iets van gezien op 't web. Was specifiek voor FPV ontwikkeld.

Deel Deze Pagina