Beier soundmodule USM-RC - Digitaal of Mix bedrijf?

Discussie in 'Model truckers' gestart door Sander100, 29 okt 2011.

1. Sander100

Sander100

Lid geworden:
    29 okt 2011
    Hallo,
    Ik ben voornemens om de Beier soundmodule USM-RC aan te schaffen voor mijn Tamiya Scania R620. Ik ben me een beetje ana het verdiepen in de handleiding hiervan en wat ik eventueel allemaal moet voorbereiden in mijn model.
    Nu lees ik dat deze volledig in digitaal bedrijf gebruikt kan worden (dus de bewegingen van de motor worden via de proportionele ingangen uitgelezen), of via een mix bedrijf (een extra verbinding tussen de motor en de sound module moet geplaatst worden).

Maar wat kan ik nu gebruiken?

Wat heb ik:
    Ik heb een motor regelaar van Tamiya (TEU302BK) welke rechtstreeks op de rijaccu is aangesloten. Ik heb een ontvanger van Futaba Robbe, welke van spanning wordt voorzien via deze motor regelaar van Tamiya.
    Als ik hier tussen nu de USM-RC van Beier aansluit (= digitaal bedrijf), wordt dan die spanning benodigd voor de ontvanger wel doorgegeven? En levert dit geen schade aan de Soundmodule op?
    Of moet ik in deze situatie een extra motor draad naar de sound module leggen en deze op de daarvoor geldende ingangen aansluiten?

Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt!
    Sander

2. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Je sluit één van de bijgeleverde servosnoertjes tussen het gaskanaal van de ontvanger en de eerste X2-1 aansluiting van het soundmodule.
    Vervolgens sluit je het servosnoer van de snelheidsregelaar aan op de tweede X2-1 aansluiting van het soundmodule.
    Beide X2-1 aansluitingen zijn met elkaar doorverbonden, dus de regelaar is nu via een verlengsnoertje aangesloten op de ontvanger.

Overigens loopt er op dit forum nog een ander draadje met deze vraag:
    wie-kan-mij-helpen

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. maxHilux

maxHilux

Lid geworden:
    6 apr 2010
    En ter aanvulling: De USM is dan gewoon in Digitaal bedrijf, Mix bedrijf is voor deze opzet niet nodig.
    Max

4. Sander100

Sander100

Lid geworden:
    29 okt 2011
    Zo'n vermoeden had ik al dat dit op deze manier moest gebeuren.
    Maar nog even voor de zekerheid: het kan dus geen kwaad dat de ontvanger gevoed wordt via de USM?
    Sander

Deel Deze Pagina