Belt loopt eraf: logo 600SE

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door dieter, 5 jul 2011.

1. dieter

dieter

Lid geworden:
    13 dec 2004
    Ik heb inmiddels een 50-tal fijne vluchten achter de rug met de 600SE.
    Gisteren was ik bezig met een high speed funnel, er stond wel wat wind dus de staart moest hard werken, opeens een raar geluid, precies of de belt slipt door.
    Daarna precies weer ff normaal.
    Ik doe een paar pitchpumps, ok maar staart hield precies niet meer 100%. Vreemd.

Heli probleemloos neergezet, bleek dat de belt er dus afgelopen was en naast de pulley lag... Gelukkig voor mij werd de tail op die manier nog aangedreven want ik kon wel degelijk nog vliegen. Meer nog, je merkte er bijna niets van.
    De spanning was volgens mij ok want ik heb er 50 probleemloze en vrij 'harde' vluchten mee gehad. De tail guide bearing mod zat bij mijn kit dus die zit er gewoon op, zoals aangegeven in de manual. Maar blijkbaar is dit dus niet effectief.

Zijn er nog personen die hier problemen mee hebben? Zoja, wat heb je gedaan om het op te lossen?

2. hanskez

hanskez

Lid geworden:
    13 sep 2004
    is het niet gewoon slijtage?

en ik vind het ook heel riskant om door te vliegen als je een raar geluid hoort.
    zijn er geen tandjes af van de belt? op zijn de tandjes niet afgerond van de poulies?

alles even nalopen en kijken of er dingen versleten of kapot zijn

mvg hans

3. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    Hoe strak vind jij strak? Ik heb mijn riem vrij strak op aanraden van Bas de Groot en andere logo vliegers.

4. jaeneke

jaeneke

Lid geworden:
    18 feb 2007
    idd riem superstrak in de zin dat hij bijna knapt en welke tail guide bearing mod heb je ?
    die wat net voor de pulley zit of net op/boven de pulley ?

5. dieter

dieter

Lid geworden:
    13 dec 2004
    superstrak in de zin dat hij bijna knapt?? nee tuurlijk zo strak ook niet, is toch helemaal de bedoeling niet? Gewoon strak ja, je kan hem nog wat induwen. Maar als ik dat hier lees misschien toch wat strakker zetten dus.

Nee slijtage is het niet, tandjes zijn er wel hier en daar van af maarja das doordat de belt ernaast gevlogen is.

Ik heb de mod waarbij de bearing net boven de pulley zit.

6. jaeneke

jaeneke

Lid geworden:
    18 feb 2007
    de bearing bovenop is idd de beste ! dan toch maar die riem wat strakker trekken hoor...

7. willow

willow

Lid geworden:
    31 aug 2009
    Laatst bewerkt: 7 jul 2011

Deel Deze Pagina