ben bij de modelbouw winkel geweest met de protech.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door P@trick, 9 aug 2003.

1. P@trick

P@trick Guest

goed ik ben gisteren dus met de protech bij de modelbouw winkle geweest.
    en hij heeft hem precies het zelfde afgesteld als wat ik al een keer had gedaan zo loopt hij top vrijlekker en stationair voor een paar seconden.(10 a 20 sec)
    als hij heet word start hij dus niet meer dan moet je 10min wachten en dan start hij weer er zit dan totaal geen compressie op maar dat is normaal zegt hij.

wel ik merkte direct al omdat het 30graden was en hij zijn airco hok uit moest komen dat hij er weinig zin in had plus er stond een splinter nieuwe 1:8 op hem te wachten om een preof rit te draaien.
    beetje moinder muco maar goed iedereen heft wel eens zijn eigen naardigheden.

anyhow afstellen kan die man wel en aangezien ik precies die zelfde afstelling gevonden had kan ik toch al een beetje afstellen(en het was niet een lukky shot dat ik die instelling gevanden had en ik deed niet ook maar wat).
    heb gisteren een nieuwe lucht filter K&N op mijn SS gezet en een nieuwe plastic uitlaatje (dit omdat er geeen alluminium was komt nog) en hij rijd als een speer eerst niet omdat de afstelling niet goed was maar ik heb hem in 1x goed afgesteld en nu rijd hij beter dan ooit.

in iedergeval is dat protech motortje gewoon niet helemaal ok of ik dat nou zelf heb gedaan of dat het gewoon een miskleun is dat zullen we nooit weten maar zit er over na tedenken om er een nieuw motortje op te zetten en ik zat tedenken aan de .12 rb van serpent is dit wat.
    of hebben julie nog goede alternativen voor goed koper.
    het is de auto van mijn vriendin en dat ding moet gewoon met 1 trek aan gaan net zo als de picco want zo gaat het plezier van het rijden er ook af.

greetz en bedankt sphereman

2. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    je zou ook even 't cilindersetje kunnen vervangen... dan heb je inwezen ook een nieuwe motor...

dat je motor niet goed is zou kunnen komen door het verkeerd inlopen, als hij warm is en geen compressie meer heeft betekend dat dat je zuiger niet meer strak tegen de wand aan zit en dus verliest ie dan druk.... dat zou betekenen dat je het met een cilindersetje zo kan oplossen.. volgens mij (correct me if i'm wrong)...

een nieuw cilindersetje is iig goedkoper als een heel nieuw motortje....

3. P@trick

P@trick Guest

jah dat weet ik maar ik heb het gewoon gehad met dit motortje ik wil gewoon een nieuwe.

4. lauterbacher

lauterbacher Guest

zo rb motor is goed heb ik ook ik heb ook nog splinter nieuwe evo 5 liggen turbo :lol:

5. P@trick

P@trick Guest

Vandaag was dus de dag dat ik het niet kon laten om het blokje open te schroefen en tot mijn verbazing zag ik dat het teflon dopje ingruzelementen lag in het blokje en dus groefen in de cilinder had aangebracht.

ben terug gegaan naar de modelbouw shop en ik heb een nieuw cilinder zetje gehad.

is er een alternative voor het teflon dopje, ik ga hem vanavond proberen.

6. Dirk Jan

Dirk Jan Forum veteraan

Lid geworden:
    2 apr 2003
    Zo ver ik weet is er geen alternatief voor het teflon dopje. Zowiezo vind ik het raar dat deze eruit was :? Misschien zat je zuiger verkeerd in de cilinder? Kijk even goed in de bouwbeschrijving hoe hij in de motor moet en hoe de drijfstang aan de zuiger moet!
    Als je het verkeerd om monteerd kan dat namelijk veel problemen geven. Ik zou gewoon een nieuw teflon dopje gebruiken. Als je alles goed monteerd moet dat goed werken.

succes

7. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    als het foed gemonteerd zat allemaal kan het teflon dopje er nooit uitgelopen zijn, dit loopt over een blank stukje cylinderwand.
    als je zuiger niet geod heeft gezeten en het dopje is even over een spoelpoortje geraasd dan kan ik me voorstellen dat ie in stukken lag.

8. P@trick

P@trick Guest

ik snap julie antwoorden.
    maar ik wil ff kwijt dat dit blokje dus voorgemonteerd zat op een protech nitro fun .12 .
    ik zelf heb dus nooit aan het blokje gezeten en deze heeft dus van kiet af aan klote gedaan en werd van kwaad tot erger.
    de zuiger zat er gewoon goed in alleen het teflon dopje was naar de klote.

ik heb vandaag er een nieuw zuiger setje in gedaan en de motor loopt als een tiet ben hem nu lekker aan het inrijden maar ik rijd alleen s'avonds

9. Marcel_22

Marcel_22 Guest

hopelijk niet in een woonwijk :lol: :lol:

moest je een nieuwe zuiger zetje kopen of heb je nieuwe gekregen.

zal het eerste wel zijn. alhoewel het jouw schuld niet was zo te horen

10. BlackFox

BlackFox Guest

Normaal maakt dat deel uit van de garantie en moet de modelbouwhandelaar gewoon dat hele motorblokje trugsturen naar het fabriek, terwijl jij gewoon een nieuwe krijgt.Maarja, sommige willen ook gewoon winst maken en verkopen dan gewoon een nieuw en maken je dan ook nog wijs dat je zelf die motor naar de klote hebt geholpen :?

11. P@trick

P@trick Guest

nou garantie gaat via de importeur van protech die bepaalt of het garantie is niet de winkel oorspronkelijk zit er geen garantie op een zuigersetje.
    maar ik had er dus geen zin in om mijn complete blokje op te sturen en heb dus gewoon mijn zuigersetje opgestuurd en zie wel wat daar uit komt ik heb wel een nieuw setje van de modelwinkel gehad en als die andere vergoed wordt dan houd hij hem en als hij niet vergoed word zijn de kosten voor hem hij vond het lullig voor mij.

12. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    dat is wel netjes van de modelbouwwinkel... 't had ook anders kunnen gaan...

13. BlackFox

BlackFox Guest

ahja, jullie zitten met dat heel importeur gedoensel.
    Hier sturen ze gewoon de volledige motor op en geven ze je direct een nieuwe mee.Als het tenminste een fabrieksfout is.

14. P@trick

P@trick Guest

en wie bepaald dan dat het een fabrieks fout is.
    geeft de model bouwwinkel jouw een nieuw motortje mee sturen de andere op en dan horen hun dat het niet gedekt word dan zijn ze opeens een stuk meer geld kwijt.

15. BlackFox

BlackFox Guest

De modelbouwhandelaar heeft mij gezegd dat het fabriek er geen problemen om maakt als hij zegt dat het een fabrieksfout is.En hij wordt dan gewoon ervoor vergoed.

16. reload

reload Guest

Geen compressie kan meer oorzaken hebben dan alleen een zuiger die niet meer strak tegen de cylinder zit. Ik heb al eens meegemaakt dat de lager (naja het rubberen ringetje die op de lager ligt) van de krukas was leggeslagen door een te grote opbouw van compressie in de motor. Ook dit kan zorgen voor compressieverlies en 'valse lucht'.

17. Guest

Guest Guest

die op de lager ligt) van de krukas was leggeslagen door een te grote opbouw van compressie in de motor. Ook dit kan zorgen voor compressieverlies en 'valse lucht'.[/quote]

Wat een no-nonsense onzin. De compressie wordt bovenin de motor opgebouwd niet door de hele motor heen. :?

18. reload

reload Guest

Wat een no-nonsense onzin. De compressie wordt bovenin de motor opgebouwd niet door de hele motor heen. :?[/quote]

Ok misschien was ie niet lek geslagen door compressie in de motor, maar een lekke voorste lager zorgde bij mij wel voor compressieverlies en valse lucht...

19. R2D2

R2D2

Lid geworden:
    18 jun 2003
    een rb en dan evo 5 ??? is dat geen mega motor ???

20. Dirk Jan

Dirk Jan Forum veteraan

Lid geworden:
    2 apr 2003
    lees HONDA zijn post eens goed, hij maakt ook onderscheid tussen de 2 motoren, hij heeft ze allebei :)

Deel Deze Pagina