Heb in begin 2021 al mijn competitie spullen verkocht (TT02 en heel veel toebehoren, dat waren echt meer dan 3 gereedschapskisten). In de coronaperiode 2020-2022 vooral schaalmodellen verzameld en in dat wereldje beland. Heb nu 115 schaalmodellen van 1/64 tot 1/8 en daartussen in. De afgelopen maanden begon het qua RC toch weer te kriebelen. Had alleen nog de Traxxas Rustler VXL maar vorig jaar was de ESC en motor overleden. Toen had ik niet zoveel zin om er veel geld in te steken nu deze auto uit 2011 komt en heb er T2M brushless ESC en motor in gedaan (3100 Kv). Is niet zo een goed setje. Heb trottle delay en krijg het niet gekalibreerd met een kalibratie kaart. Maar een kleine maand geleden heb ik een Arrma Kraton 4S BLX gekocht. Die gaat echt loeihard met een 4S 5000 Mah 60C lipo. Nog geen eens een hele goede lipo van Gen Ace, eigenlijk zou ik voor de speed runs volgens een kenner die ook bij een RCBlog meeting hier vlakbij aanwezig was een CHNL moeten hebben. Ik rijdt in de buurt even op 50 % op de zender. Op een groter terrein ben ik al op 100 % gegaan, maar dat is echt wennen t.o.v. de Rustler en mijn vroegere TT02. De Rustler kan op 2S denk ik 55-60 km/h met de T2M motor. Vroeger met de VXL van Traxxas zelf kon ik wel 70 km/h behalen. De TT02 ging altijd (op het circuit bij MBC) rond de 45-50 km/h. Maar de Kraton gaat volgens mij wel richting de 90 km/h standaard/stock! De Kraton is net als de Rustler en de TT02 1/10 maar technisch eigenlijk 1/9 want veel groter. Mij werd in de winkel een Kraton 6S geadviseerd maar dat vind ik nog even te duur en te hard. Dan zeggen ze van ja het scheelt maar 120-130 euro aanschafprijs. Maar dan moet je wel met 2 lipo's of 1 hele dure 6S lipo rijden. En ik kijk ook naar kosten als ik iets stuk rijdt of wil upgraden. Daar wordt in zo een RC winkel dan even niet over nagedacht. In de toekomst zou ik wel willen overstappen nar 8S. Die Kraton 8S EXB is een machtig ding!!