Hi, Ik heb voor een bepaalde motor een batterij gevonden. Nu vroeg ik me af of je zomaar een andere batterij dan voorgesteld mag gebruiken. Axi 5320/28 MODEL MOTORS s.r.o. - modelsk elektromotory AXI, MiniAC, VM Deze motor verbruikt dus tss 10 en 36A? Dit betekent dus dat ik 2 batterijen nodig heb van 8000mAh om deze een halfuur te laten werken. Of is het overdreven te rekenen met die 36A. Bedankt
Ik snap eigenlijk niet echt waarom je zo'n motor een halfuur wilt laten werken. En is je batterij dan niet te zwaar voor het zwaartepunt? Groeten Jeff
Wou zien of het haalbaar was voor dit 30 min te laten vliegen. Wat lijkt jou een betere tijd 1 batterij en dus 15 min vliegen? Dit zou wss idd nogal nefast zijn voor het zwaartepunt.
Waar is de motor voor bestemd? Model/type/merk/gewicht/spanwijdte? Gezien je vraagstelling lijkt het me dat je nog niet veel ervaring met elektro hebt. Mocht dat een juiste inschatting van mij zijn, dan zou ik dit formaat motor nog even links laten liggen en eerst je baby-schoentjes met kleinere elektromotor verslijten om routine en ervaring op te doen. Zo'n motor is ronduit gevaarlijk als hij opeens gaat lopen, stromen zijn ook hoger, regelaar/accu/model is zomaar uitgebrand.
Naar aanleiding van je PB: doe het niet, dit is vragen om ongelukken. Je neemt te veel hooi op je vork. Start een nieuw draadje over je hele project, stel je doelen bij (kleiner), en leg uit hoe je bij deze motorisering kwam. IGeef ook aan voor welke opleiding het projectis, welk jaar/klas? Geef ook je locatie en leeftijd in je profiel op, dan kan iedereen het zien. Misschien woont er wel een forumlid bij je om de hoek.
Jammergenoeg kan ik deze eisen niet bijstellen. Het gaat om een thesis en dit zijn nu eenmaal vereisten waar het ontwerp moet aan voldoen. Sowieso roep ik voor het elektronica gedeelte nog hulp in van iemand die daar ervaring in heeft dit besef ik ook dat dit zot zou zijn om daar zomaar los mee om te springen.