Beschildering Wulp Batavia

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Fred1963, 20 nov 2023.

1. Fred1963

Fred1963

Lid geworden:
    11 mei 2018
    Ik ben bezig met de voorbereidingen om de Batavia van Kolderstok te gaan bouwen. Maar bij het bestuderen van het schip vind ik de mooie beschildering van de Wulp lastig na te maken. Ik heb wel verschillende afbeeldingen gevonden op internet maar niet van een kwaliteit dat die op maat te maken valt om bijvoorbeeld op een sticker af te drukken.
    Zijn er goed afbeeldingen beschikbaar of zijn er andere betere ideeën. Ik hoor het graag.

Gr. Fred

2. Fuel Monkey

Fuel Monkey

Lid geworden:
    6 jun 2010
  3. *Hans*

*Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    30 okt 2012
    In de bouwbeschrijving wordt aangegeven dat je deze afbeelding bij ons op kunt vragen:)
    Stuur maar even een berichtje aan kolderstok@gmail.com , dan stuur ik de afbeelding alvast toe.

Hans
    Kolderstok

Herby63 vindt dit leuk.
  4. Fred1963

Fred1963

Lid geworden:
    11 mei 2018
    Bedankt John en Hans.
    Hans ik heb je een mailtje gestuurd.

Gr. Fred

5. Mees Ippel

Mees Ippel

Lid geworden:
    6 jun 2006
    Die van mij is gemaakt van een papieren print. Gelijmd met witte houtlijm en daarna in een matte blanke lak gezet. Is veruit de simpelste en goedkoopste oplossing..........als je net als ik niet zo'n schilder bent. 20230113_131253.jpg 20230111_170331.jpg

6. Stephan Kertész

Stephan Kertész Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jul 2019
    Zo heb ik het ook gedaan, alleen heb ik alleen blanke lak gebruikt, daar kan je ook mee lijmen. Een andere mogelijkheid is als je een kleurenlaserprinter hebt, het voorbeeld in spiegelbeeld printen en met Modge overbrengen op het hout. Er zijn youtube filmpjes te vinden hoe je dit kan doen. En dan lijkt het echt alsof het op hout geschilderd is. Het gaat ook met een inkjetprinter, maar met een iets minder resultaat.

7. JanZMC

JanZMC

Lid geworden:
    6 jan 2007
    Techniek met houtlijm en blanke lak werkt goed.
    Heb dit ruim 12 jaar geleden gedaan met wapen schilden op mijn Statenjacht en nog steeds geen kleur verlies.

Deel Deze Pagina