Dag mensen, Wat is de beste 5,8ghz video ontvanger? want gebruik nu de interne van de fatshark preditor alleen die stoort behoorlijk. Vlieg op 10 meter hoogte en dan 30m van mij af. Dan is het beeld al niet meer goed te zien. Gr Justin
Ha Justin, Elke zender of ontvanger is door de wettelijke eisen nagenoeg identiek, lood om oud ijzer dus. J kunt op diverse manieren je zendvermogen ( illegaal ) opkrikken maar zelfs daarmee zullen de resultaten tegenvallen. De grote winst haal je uit het gebruik van de juiste soort antenne's en natuurlijk zorg dragen dat je altijd een zichtverbinding hebt omdat de 5.8 Ghz radiogolf zo kort is dat hij op nagenoeg elk oppervlak reflecteert. De cloverleaf antenne is een simpele antenne waarmee je in verhouding met nu spectaculair resultaat zal behalen. Succes.
Justin, Het is niet je ontvanger maar de antenne van de ontvanger waar je je op moet richten. Dit gaf Sir Barnes Wallis ook al aan. Om je bereik met zendvermogen te verdubbelen moet je ongeveer 4 x meer zendvermogen hebben. Jij beschrijft dat je 30 meter haalt en ik denk dat er in de basis iets mis gaat. Het belangrijk is dat je de basis van polarisatie begrijpt. In deze film krijg je goede uitleg: Antennas 101 - Polarization, Diversity & Gain Patterns on Vimeo Je ziet dat het kantelen van je vliegtuig een groot probleem is. Zelf vlieg ik met een Hexa copter, een 25mW zender en een rubberduck ONDER de hexa (altijd in zicht van de ontvanger). Met behulp van een Yagi haal ik ruim de kilometer! Ik gebruik er maar 1 antenne omdat mijn hexa nooit meer dan 45 graden overhelt. Bij een vliegtuig kan je er voor kiezen om een diversaty ontvanger te gebruiken. 25mW wil dus niet zeggen dat je niet ver kan vliegen
Dag heren, Ik moet zeggen het principe van polarisatie begrijp ik al. Ik gebruik een 500mW iftron 5,8ghz zender met een immersion cloverleaf of iftron rubberduck antenna. Deze zit zoals gezegd al onderop de hexa. Maar 30-50m bereik in line of sight?? met een 500mW zender? Dus daarom denk ik dat het aan de ontvanger ligt. Gr Justin
De interne ontvangers zijn niet altijd de prettigste om mee te werken. Wordt de ontvanger ook warm? Dat kan een oorzaak zijn van slecht beeld...
Justin, Waar ik nog kan bedenken is dat je connectors van de ontvangerantenne geen goed contact maakt. Dat zou inderdaad overeen kunnen komen met 40-50 meter. Controleer of je de juiste connectors (male / female) er op hebt zitten en of ze goed contact maken.
Met mn vliegtuig bijna 800 m gehaald met fatshark 5.8 aviator zonder antenne. Was per ongeluk. Schakelaar stond nog op interne receiver. Vond het beeld al zo slecht. Bedoeling was om te ontvangen via een externe duo5800. Dus zelfs dan moet er meer inzitten. Test je boeltje eens stand alone. Ground range moet dan al zeker een paar honderd meter zijn